اردکانیان اظهار کرد: شرایط امروز کشور ما به گونه ای است که همه آحاد مردم متوجه مصرف صحیح این ماده حیاتی شده و برنامه های دولت در راستای مدیریت مصرف و تقاضا می باشد.

 

وزیر نیرو بر لزوم ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاهیان و صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: در پی افزایش منابع برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستیم.

به گزارش جماران، رضا اردکانیان" شامگاه دوشنبه چهارم دیماه در دیدار با دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید دانشگاه و کارکنان صنعت آب و برق استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اشاره به درخواست خود از حضور در جمع دانشگاهیان در اولین سفر استانی خود در سمت وزارت نیرو، تصریح کرد: باید ارتباط تنگاتگی بین دانشگاهیان و صنعت و آب و برق به وجود آید و با توجه به فعالیت دلسوزانه مسئولین استان کرمان از جمله استاندار در حفاظت از منابع آب و بهینه مصرف آب، می توانیم به شکل موثرتری همکاری جامعه دانشگاهی را با وزارت نیرو شکل دهیم.

 وی با اشاره به برنامه های دکتر روحانی تحت عنوان دولت دوازهم قبل از انتخابات و توجه ویژه به مسایل زیست محیطی، اظهار کرد: شرایط امروز کشور ما به گونه ای است که همه آحاد مردم متوجه مصرف صحیح این ماده حیاتی شده و برنامه های دولت در راستای مدیریت مصرف و تقاضا می باشد.

اردکانیان اظهار کرد: در مناطق در حال توسعه و خشک و نیمه خشک جهان چگونگی مدیریت منابع آب و مدل روشی که برای حکمرانی در این عرصه مطرح می شود، نشان دهند سطح توسعه یافتگی کشورهاست.

وی با اشاره به اهمیت آب در دنیا، اظهار کرد: موضوع آب همواره با مداخله و نقش پذیری دولتها همراه بوده است و ما نیز در کشور در بخش های قابل توجهی با محدودیت منابع آب روربرو هستیم و ناگزیر هستیم که با استفاده از تجارب و علوم و فناوری موجود در دنیا این مشکلات را به سرانجام برسانیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نباید از مدیریت مصرف آب و تقاضا بهراسیم، اظهار کرد: وزارت نیرو در ساختار فعلی، مسئولیت تامین آب و برق مطمین و پایدار را عهده دار است.

وی با اشاره به نرخ رشد جمعیت و سطح رفاه، اظهار کرد: در این عرصه دورانی که فعلا اتکاء به منابع مالی و تکنولوژی ها است نیست بلکه باید از ماهیت چندگانه آب درس بگیریم و در مناطقی همچون استان کرمان با وجود پتانسیل های دانشگاهی غنیمت شمرده تا با سطح خوب و موثر بتوانیم مدل موفقی از حفظ حیات و استمرار آن در چارچوب برنامه های دولت عرضه کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه مردم چشم انتظار موفقیت در چنین منطقه ای دارند، اظهار کرد: استاندار کرمان، استانداری آگاه و دلسوز نسبت به آیندگان مردم است و طرح های موفق استان کرمان در حوزه آب و انرژی اجرا کرده و وزارت نیرو در این استا متعهد است از وجود چنین عزم جزمی حمایت کند.

وی با اشاره به نیروهای دانشگاهی خبره در استان کرمان، تصریح کرد: در پهنه کشور به دنبال روشهای نوین برای تامین منابع آب همچون شیرین سازی آب دریا، آب‌های ژرف، انتقال آب و آبهای غیرمتعارف هستیم اما همواره نگران هستیم که طرح چنین مسایلی مبادا موجب شود که ما از پرداختن به هسته سخت این مشکل، یعنی نحوه بهره برداری از آبهای موجود، غافل شویم.

وزیر نیرو ادامه داد: هر طرح جدید تامین آب روزی به ثمر خواهد نشست اما اگر استفاده درست از منابع آب نداشته باشیم این آب های جدید را نیز دوباره از دست خواهیم داد و خوش خیالی نسبت به تامین آب جدید، فرصت استفاده بهینه از آب های موجود را از دست خواهیم داد.

اردکانیان با بیان این مطلب که تامین منابع آب جدید و انرژیهای دیگر در صدر برنامه های وزارت نیرو است، اظهار کرد: در شورای اقتصاد، با حمایت موثر معاون اول رییس جمهور، پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر راه اندازی اولین نیروگاه زغال سنگی کشور در شهرستان طبس اجرایی خواهد شد و ظرف چهار تا پنج تا این نیروگاه با ظرفیت 650 مگاواتی در استان خراسنان جنوبی راه اندازی خواهد شد که مشکل اشتغال شهرستان طبس را حل خواهد کرد و پنج هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد ضمن آنکه می توان از ظرفیت دو میلیون زغال سنک در سال در این منطقه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همه باید به اهمیت منابع زیست محیطی پی ببرند و همه باید فعلانه در این صحنه حضور پیدا کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه وزارت نیرو، افزایش تدارک منابع برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است و امیدواریم تعلق نیم درصد از درامدهای صنعت اب و برق صرف امر پژوهش در طول دوره چهار ساله به دو درصد برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.