پرویز فتاح گفت: اینکه در خارج از کشور اردکانیان مورد استقبال گرفته و سالیان متمادی است از حضور او در عرصه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند به دلیل سوابق خوب وزیر پیشنهادی در این حوزه است.

 

به گزارش جماران؛ وزیر اسبق نیرو با ابراز تعجب از طرح ادعای بی‌توجهی وزیر پیشنهادی نیرو به مسائل زیست محیطی، گفت: نقطه قوت اردکانیان این است که تمامی جوانب به ویژه مخاطرات زیست محیطی را در نظر می‌گیرد و مطمئنا پس از حضور در وزارت نیرو نیز به این مسائل عنایت ویژه‌ای خواهد داشت.

پرویز فتاح به برخی از انتقادات مطرح شده به اردکانیان مبنی بر ضدیت وی با محیط زیست اشاره کرد و افزود: با شناختی که بنده از اردکانیان دارم او را فردی علمی می‌دانم و از طرح چنین مسائلی که وزیر پیشنهادی نیرو نسبت به محیط زیست بی‌توجه است متعجب هستم.

فتاح ادامه داد: تخصص اصلی گزینه پیشنهادی وزارت نیرو مدیریت منابع آب است. در این شاخه مدیریت باید تمامی شرایط و نیازهای بالادست، پایین دست و مسیر رعایت شود. اینکه در خارج از کشور اردکانیان مورد استقبال گرفته و سالیان متمادی است از حضور او در عرصه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند به دلیل سوابق خوب وزیر پیشنهادی در این حوزه است.

وی تاکید کرد: با توجه به شناختی که از اردکانیان دارم کاملا برعکس چنین ادعایی فکر می‌کنم، چرا که نقطه قوت وزیر پیشنهادی نیرو این است که تمامی جوانب به ویژه مخاطرات زیست محیطی را در نظر می‌گیرد و مطمئنا پس از حضور در وزارت نیرو نیز به این مسائل عنایت ویژه‌ای خواهد داشت.

فتاح وزیر پیشنهادی نیرو را یک شخصیت علمی نابغه و از اساتید برجسته حوزه کاری خود دانست و گفت: با توجه به شناخت خوبی که از اردکانیان دارم به شخصه شاهد خدمات مناسب او به صنعت آب و برق کشور بوده‌ام و او را دانشمند عادلی می‌دانم.

وزیر اسبق نیرو حضور اردکانیان در وزارت نیرو را فرصت مغتنمی برای رفع مشکلات موجود در این مجموعه دانست و افزود: پس از معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت نیروی دولت دوازدهم شاهد حمایت و همراهی مناسب صنعت آب و برق کشور از اردکانیان بوده‌ایم که چنین همراهی از سوی مجموعه وزارت نیرو در آینده کمک بزرگی به رفع معضلات این بخش خواهد کرد.

اردکانیان به تنهایی قادر به حل مشکلات و معضلات وزارت نیرو نخواهد بود

وزیر اسبق نیرو با تاکید بر اینکه اردکانیان به تنهایی قادر به حل مشکلات و معضلات وزارت نیرو نخواهد بود، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس پس از کسب رای اعتماد اردکانیان از خانه ملت نیز باید از وزیر نیروی دولت دوازدهم حمایت کنند و این حمایت نیز باید قابل رصد باشد.

فتاح تصریح کرد: اطلاع دارم که وزارتخانه از نظر منابع مالی دچار مشکلات اساسی شده است. این مجموعه یکی از وزارتخانه‌های مقتدر کشور بوده، هست و باید باشد. وزارت نیرو تولید کننده آب و برق است و در صنعت آب و فاضلاب نیز فعال است. بنابراین با درآمدهایش می‌تواند خوداتکا باشد ولی به دلیل اینکه قیمت‌ها محدود و اختیار تغییر قیمت‌ها نیز از وزارت نیرو سلب شده است وزارتخانه از نظر منابع مالی ضعیف شده و بدهی‌ برای وزارتخانه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا نمایندگان مجلس و دولت به این وضعیت وزارتخانه به خوبی واقف هستند. بنابراین برای برون رفت از این مشکلات باید از این مجموعه حمایت مناسبی داشته باشند.

فتاح خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه علمی و توانمندی‌های اجرایی موجود در اردکانیان نیز امیدواریم با حضور وی در وزارت نیرو معضلات موجود در این بخش نیز سر و سامان پیدا کند و همچنان وزارت نیرو بتواند به خدمات‌رسانی مناسب خود به نفع مردم و کشور ادامه بدهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود برنامه ارائه شده از سوی اردکانیان به مجلس را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه وزیر پیشنهادی برنامه قوی را در دستور کار خود قرار خواهد داد ولی مسلما به تنهایی در این عرصه موفق نخواهد شد.

وزیر سابق نیرو تاکید کرد: تمامی نظام و مجموعه قواعد و منابع ما باید پای این کار بیایند تا اردکانیان در این حوزه موفق باشد. با وجود اینکه در توانمندی وی شکی نیست ولی در این شرایط سخت اقتصادی کشور صنعت آب، برق و فاضلاب نیازمند حمایت‌های جدی است تا بتوانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.