رضا اردکانیان اظهار داشت: قطعا به مسئله قیمت آب و برق توجه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد در این زمینه سوءاستفاده هایی صورت گیرد.

به گزارش جماران؛ وزیر پیشنهادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در چارچوب برنامه های ششم توسعه اهداف مهمی را در ۴ سال پیش رو دنبال خواهد کرد، گفت: قطعا استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو عصر امروز (سه شنبه، 2 آبان ماه) در نشست با اعضای فراکسیون امید به مسائل مطرح شده و دغدغه های اعضای فراکسیون پاسخ  گفت.

وزیر پیشنهادی نیرو با یادآوری اینکه در تدوین برنامه پیشنهادی خود برای 4 سال پیش روی وزارت نیرو به چالش ها و فرصت های این وزارتخانه می اندیشیدم، گفت: من در حالی برای قبول مسئولیت پیش آمدم که از وضعیت فقدان بودجه در وزارت نیرو مطلع هستم.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین فرصت و ظرفیت در وزارت نیرو، نیروی انسانی حاضر در این وزارتخانه و از آن مهم تر نیروهای متخصص دانشگاهی هستند، افزود: در جلسات با نمایندگان این نکته توجه مرا جلب کرد که فارغ از جهت گیری های سیاسی نمایندگان آن ها از سطح بالای دانش در حوزه آب و انرژی برخوردار بوده اند و اگر انتقاد و گلایه ای را مطرح می کردند حتما در کنار آن راهکار نیز ارائه می شد.

وی حمایت نمایندگان از خود را دلگرم کننده عنوان و تصریح کرد: این نکته برای من حائز اهمیت است و تلاش دارم که از این سطح بالای علم و دانش در 4 ساله پیش رو نیز بهره ببرم.

اردکانیان در پاسخ به این پرسش که چه طرح و برنامه ای برای مدیریت منابع آبی کشور برای عدم مواجهه با بحران آب طی چند سال آینده دارد، توضیح داد: مجموعه اقدامات بلند بالایی در این حوزه نیازمند اقدام است که این مسئله در هر منطقه مستلزم بررسی های دقیق تری است، آنچه که برای ما مهم تر از اینکه چه خواهیم کرد، است این مسئله می باشد که چه نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: قطعا به مسئله قیمت آب و برق توجه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد در این زمینه سوءاستفاده هایی صورت گیرد، همچنین ما به موضوعات محیط زیستی توجه جدی خواهیم داشت و در این زمینه نیاز است که همه دستگاه ها با تمام قوا وارد شوند، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو با تاکید بر پرهیز از تقسیم بندی دستگاه ها در حوزه مدیریت منابع آب و حوزه محیط زیست، یادآور شد وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست باید بدانند که یک مسئله مشترک و واحد دارند و مسیر همه ما به یک مقصد ختم می شود.

اردکانیان بر تعامل وزارت نیرو با سایر دستگاه ها تاکید و اضافه کرد: این تعامل با دستگاه های خارج از دولت نیز انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر در کشور اظهار کرد: توجیه پذیر بودن یا نبودن چنین اقداماتی پیش از هر چیز باید مورد مطالعه قرار گیرد و ما پیش از هرگونه اقدامی درباره راهکارهای دیگر تامین آب برای منطقه مورد نیاز مطالعات و بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: در گفت وگو با نمایندگان خوزستانی که رأی منفی به دکتر بیطرف داده بودند عنوان کردم اگر شما رأی منفی به من بدهید در انگیزه های خود شک خواهم کرد و یا در میزان درک خود از دغدغه های شما شک خواهم کرد. چرا که دغدغه های نمایندگان خوزستانی دقیقا همان چیزی است که در برنامه های من عنوان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر اشاره و اضافه کرد: قطعا استفاده از انرژی های پاک در چارچوب برنامه های وزارت نیرو در 4 سال آینده خواهد بود و این اقدام در راستای اهداف برنامه ششم توسعه صورت خواهد پذیرفت.

اردکانیان با اشاره به مزیت های به دست آمده از انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای توسعه یافته، افزود: ایجاد اشتغال، کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط معیشتی مردم منطقه از اهداف استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است که وزارت نیرو طی 4 سال آینده قطعا در این مسیر گام بر می دارد.

وزیر پیشنهادی نیرو یادآور شد: در شرایط حاضر رأی اعتماد بالا به وزارت نیرو پشتوانه محکم و محرکی برای آغاز کار این وزارتخانه در دوره جدید است و امیدوارم در 4 سال آینده بتوانیم معضلات پیش روی حوزه آب و انرژی را با کمک یکدیگر مرتفع کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 773353
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.