رحیمی عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: هم‌اکنون آقای مهندس رسولی عضو شورای شهر نیز اعلام کرده که قرار است در هفت حوزه از عملکرد ده سال گذشته شهرداری به صورت ویژه گزارشی تهیه کرده و نقاط و ضعف آنها را مشخص کنند.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع نمایندگان تهران از انگیزه واحد اعضای مجمع امید متشکل از نمایندگان تهران و اعضای شورای پنجم برای بررسی عملکرد شهرداران سابق با بهره‌مندی از مستندات کمیته تحقیق و تفحص مجلس خبر داد.

علیرضا رحیمی پیشنهاد رئیس شورای شهر تهران مبنی بر بررسی تخلفات احتمالی دوره‌های قبل مسئولیت شورا در نظارت بر عملکرد شهرداران 20 ساله گذشته تهران که در جلسه اخیر شورا به شور گذاشته شد، گفت: با توجه به اینکه کمتر سابقه داشته است که در دوره‌های قبل شهرداری به منظور پاسخگویی به افکار عمومی، به ارائه گزارش نحوه عملکرد و هزینه کردها بپردازند، بنابراین این اتفاق مثبتی خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای این موضوع نشان می‌دهد، مردم نسبت به عملکرد دوره‌های مختلف شهرداری، حساسیت‌های به جایی دارند؛ ضمن اینکه این حق افکار عمومی است تا از عملکرد این سازمان مطلع شوند.

رحیمی تاکید کرد: از سوی دیگر شورای پنجم در نوع خود از نظر خواستگاه سیاسی و فکری، بی‌سابقه شکل گرفته است؛ بنابراین این خواستگاه واحد فکری که در شورای شهر و ساختار مدیریتی جدید شهرداری وجود دارد، یک فرصت مغتنمی است تا شورا حداقل در یک نوبت به نفع مردم، گزارش عملکرد شهرداران دوره‌های گذشته را بررسی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآورشد: هم‌اکنون آقای مهندس رسولی عضو شورای شهر نیز اعلام کرده که قرار است در هفت حوزه از عملکرد ده سال گذشته شهرداری به صورت ویژه گزارشی تهیه کرده و نقاط و ضعف آنها را مشخص کنند و نتیجه آن را به اطلاع مردم برساندند، که این یک گام موثری بوده، که در پی آن می‌توان گزارش نهایی را به دوره‌های قبل از این دهه نیز تسری داد.

وی در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس که پیش از این برای تحقیق و تفحص از شهرداری کمیته تشکیل داده بودند، در این رابطه با شورای شهر همکاری می‌کنند، اظهارکرد: اگر شورای شهر نیاز به کمک و همپوشانی نمایندگان مجلس داشته باشد، قطعا نمایندگان عضو مجمع امید مستنداتی را که در مجلس جمع‌آوری شده که بخشی از آن در کمیسیون عمران و بخشی هم در مجمع نمایندگان تهران و کمیته متولی تحقیق و تفحص وجود دارد، در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

عضو مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: هر چند تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس شکل نگرفت اما در مجمع عمومی فراکسیون امید به دلیل انگیزه واحدی که بین اعضای نمایندگان مجمع استان تهران و اعضای شورای شهر در جهت شفاف‌سازی عملکرد شهرداران سابق و ریل‌گذاری درست برای اقدامات دوره جدید شهرداری وجود دارد، به این موضوع ورود خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 773606
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.