پژوهشگر در دیده بان حقوق بشر گفت: همچنان یافتن پاسخی به این که آیا نیازهای آموزشی اساسی کودکان سوری برآورده شده است یا خیر، غیرممکن است.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که میلیون‌ها دلار که برای آموزش کودکان آواره سوری اختصاص یافته بود، به دست افراد ذی ربط در لبنان، اردن و ترکیه نرسیده است.

به گزارش جماران، به نقل از روزنامه الدیار، این سازمان در گزارشی اعلام کرد که ابهاماتی درخصوص کمک‌های آموزشی ارائه شده به آوارگان سوری در لبنان، اردن و ترکیه وجود دارد و علت آن، شفاف نبودن حامیان مالی و انجام بد مستندسازی‌ها درمورد ارائه کمک‌ها است.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که تعهدات داده شده در کنفرانس لندن در فوریه ۲۰۱۶ در زمینه آموزش را پیگری و مشاهده کرده است تفاوت بسیاری میان مبالغی که طرف‌ها اعلام کردند با آنچه که گفت شد بنا به این منظور رسیده است، وجود دارد.

سیمون راو، پژوهشگر در دیده بان حقوق بشر گفت: همچنان یافتن پاسخی به این که آیا نیازهای آموزشی اساسی کودکان سوری برآورده شده است یا خیر، غیرممکن است.

طبق آمارهای سازمان دیده بان حقوق بشر، تعداد آوارگان سوری که در سن تحصیل هستند و سال گذشته از هیچ گونه آموزش رسمی بهره مند نشدند، نیم میلیون تن برآورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.