به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه دردیدار الهام امین زاده مشاور رئیس جمهوری درحقوق شهروندی، افزود: این دین آسمانی برای حقوق انسانها در شرایط ویژه همچون جنگ نیز مصادیقی را مشخص کرده است، نگاه اسلام به حقوق بشر فراتر از دیدگاه غربی هاست، اما متاسفانه آنها بدون توجه به این نگاه های انسانی، اسلام هراسی را در سطح دنیا ترویج می کنند.
وی با اشاره به اهمیت ویژه فعالیت های صورت گرفته برای تدوین منشور حقوق شهروندی در ایران، بیان کرد: غربی ها در دنیای امروز اعلامیه حقوق بشر می نویسند و شعار حمایت از انسان سر می دهند اما در عمل از مخرب ترین سلاح ها برای نابودی مخالفان خود استفاده می کنند، در چنین شرایطی مسئولان نظام وظیفه دارند علاوه بر پیاده کردن حقوق شهروندی در کشور به فکر احقاق حقوق مردم مستضعف جهان باشند.
وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از 25 درصد دانشمندان جهان به جای فراهم کردن لوازم آسایش و آرامش برای انسان ها به فکر تولید سلاح و تسلیحات پیشرفته نظامی هستند؛ آیا این دیدگاه که برای صلح باید پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار داشت، صحیح است.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: درنگاه اسلام می توان دنیا را علاوه بر نیروی نظامی با استفاده از عاطفه و دوستی کنترل کرد و صلح را میان تمام بشریت به ارمغان آورد و این موضوعی است که باید توسط متفکران ما در مجامع بین المللی بیان و ترویج شود.
وی بیان کرد: حوزه های علمیه می توانند کارهای پژوهشی مشترکی را با همکاری دانشگاه ها برای تدوین عرصه های نوین حقوق شهروندی انجام و آگاهی مردم از حقوق خود را بر مبنای تعالیم الهی و سیره اهل بیت (ع) افزایش دهند.
وی ادامه داد: در دنیایی که کشورهای سلطه گر اجازه بیان حقیقت و ترویج آن، میان آزادی خواهان جهان را نمی دهند، جمهوری اسلامی باید از اصول حقوق شهروندی به عنوان پل ارتباط با سایر ملت ها استفاده کند و ارزش های مورد نظر اسلام در حوزه های مختلف همچون سبک زندگی را گسترش دهد.
منشور حقوق شهروندی شامل 22 حق و 120 ماده است که در آذرماه سال گذشته توسط رئیس جمهوری در همایش قانون اساسی و حقوق ملت رونمایی شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.