به گزارش خبرنگار ایرنا اسد عبدالهی روز یکشنبه در نشست ستاد پدافند غیرعامل شهرستان خرم آباد در فرمانداری این شهرستان افزود: باورهای سطحی از دین و مذهب از مهمترین مسائلی است که منطقه را تهدید می کند.
وی گروهک داعش را نمونه بارز این تفکر دانست و گفت: بحران هویت اصلی ترین علت اقدامات جنایتکارانه این افراد است چرا که آنها به دنبال هویتی هستند که سال ها از فقدان آن در رنج بوده اند و همین موضوع موجب توسل آنها به خشن ترین و غیرانسانی ترین روش ها شده است.
عبدالهی افزود: به لطف خدا بساط این تروریست ها در حال جمع شدن است و به زودی منطقه از وجود این جنایتکاران پاک خواهد شد.
فرماندار خرم آباد اظهار کرد: برخی کشورهای مدعی حقوق بشر با فروش مدرن ترین سلاح ها از مهمترین حامیان داعش بوده و در جنایات این گروه سهیم هستند.
وی توجه ویژه به موضوع پدافند غیرعامل را مورد تاکید قرار داد و افزود: گام های محکمی در این راستا برداشته شده اما این به تنهایی کافی نیست و تشدید این اقدامات در حوزه های آموزش، خدمات، فرهنگ و امنیت امری اجتناب ناپذیر است.
عبدالهی از رصد همه دستگاه های اداری در خصوص این مهم خبر داد و خواستار ارائه گزارش دقیق ادارات در جلسات ستاد پدافند غیر عامل شد.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌ گردد که به جنگ ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌ت وان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.