به گزارش ایرنا، الهام امین زاده روز یکشنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: احترام گذاشتن مدیران به مردم موجب ایجاد رضایت عمومی در جامعه و حفظ نظام اسلامی می شود و این موضوعی است که در آموزه های اسلامی و سیره اهل بیت (ع) بارها به آن اشاره شده است.
وی در خصوص نحوه تدوین منشور حقوق شهروندی، بیان کرد: عده ای تصور می کردند این منشور بر اساس فرهنگ غرب تدوین شود درحالی که کارشناسان ما برای تدوین آن به آموزه های اسلامی، روایات اهل بیت (ع) و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای داشتند.
وی ادامه داد: این منشور در ارتباط با مراکز علمی همچون حوزه های علمیه و دانشگاه ها تدوین و در مراحل نگارش آن سعی شده است، مطالب به نحوی بیان شود که مورد توجه مخاطبان بخصوص نسل جوان کشور قرار گیرد.
امین زاده گفت: غربی ها تا جایی که می توانستند در خصوص حقوق بشر واژه پردازی کردند اما به یقین می توان گفت هیچ کدام از اسناد بین المللی در این خصوص، مانند اسلام نگاه جامع و حیات بخشی به موضوع حقوق بشر ندارند.
وی با اشاره به ظرفیت های بین المللی حقوق شهروندی، بیان کرد: آشنا شدن مردم با حقوق شهروندی خود و سایر کشورها باعث می شود بتوانند مطالبه های به حق خود را از دیگران طلب کنند؛ برای مثال در شرایط کنونی کشورهای حاشیه خلیج فارس با حفر چاه های عمیق از نفت ما که متعلق به همه مردم ایران است، استفاده می کنند، که باید با همین روش با آنان مقابله کرد.
وی ادامه داد: صلح جهانی نباید معطوف به مسلح بودن همه کشورها در مقابل یکدیگر باشد بلکه باید شرایطی فراهم شود که تسلیحات نظامی کنار رفته و حقوق مظلومان در کشورهای مختلف همچون میانمار با نگاه انسانی تامین گردد.
منشور حقوق شهروندی شامل 22 حق و 120 ماده است در آذرماه سال گذشته توسط رئیس جمهوری در همایش قانون اساسی و حقوق ملت رونمایی شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.