نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت: هم‌ذاتی دموکراسی با تحزب در کشور ما یکی از مهم‌ترین مشکلات است زیرا این امر اجازه ایجاد رفتار ساختارمند و نهادمند سیاسی را نمی‌دهد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه احزاب سیاسی توسط جناح‌های سیاسی مورد ظلم قرار گرفتند، گفت: عدم فعالیت احزاب سبب ایجاد فضای منفی سیاسی شده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در خصوص فعالیت احزاب در کشور، گفت: فعالیت احزاب در ایران منع و خلاء قانونی ندارد، به نوعی که ما در کشور کمیسیون ماده 10 احزاب داشته که این نهاد در وزارت کشور نسبت به بررسی درخواست تأسیس انجمن‌های سیاسی و نهادهای صنفی اقدام می‌کند، منتهی احزاب سیاسی در ایران توسط جناح‌های سیاسی مورد ظلم قرار گرفتند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در واقع تا زمانی که جناح‌های سیاسی در ایران به دنبال حق خود هستند، عنوان حزبی به خود گرفته اما هنگامی که تکلیف خود را به جامعه، حوزه سیاسی و مدیریتی ادا کنند، تشکیلاتی برخورد کرده به شکلی که هیچ تعهدی ندارند لذا فعالیت احزاب سیاسی خلاف الزامات سیاسی دانسته و عموما در این مسیر موانع ایجاد می‌کنند.

وی افزود: هم‌ذاتی دموکراسی با تحزب در کشور ما یکی از مهم‌ترین مشکلات است زیرا این امر اجازه ایجاد رفتار ساختارمند و نهادمند سیاسی را نمی‌دهد. در ایران از تحزب به اسامی مختلف یاد می‌شود در حالی که رفتار حزب سیاسی است و هیچ گاه از حوزه سیاسی کناره‍‌گیری نمی‌کند، کما اینکه رفتارشان مخفی نیست و به صورت پایدار در قدرت قرار دارند یا منتقد قدرت هستند.

فلاحت پیشه یادآور شد: عدم فعالیت احزاب سبب ایجاد فضای منفی سیاسی شده، متاسفانه بار منفی دورغ‌های سیاسی و وعده‌های کاذب جناحی بر دوش جمهوری اسلامی ایران به هیمن دلیل است، در صورتی که احزاب اجازه سر دادن وعده‌های دروغ و عمل نشده را نخواهند داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است: تا زمانی که جناح‌های سیاسی در ایران به مدیریت ساختار سیاسی می‌پردازند و در حوزه مالی انتخابات پاسخگو نیستند، در ایران تحزب را نخواهیم داشت. فعالیت کم رنگ احزاب نیز سبب عدم گرایش سیاسیون به آنها شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور حزب واقعی نداریم، تصریح کرد: با این حال احزاب فعلی تنها در زمان انتخابات فعال شده و بعد از آن کم‌رنگ می‌شوند، در حالی که در کشورهای پیشرفته احزاب قبل و بعد از انتخابات مسئولیت رفتار کاندیداهای خود را بر عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 743752
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.