در این یادداشت آمده است: پس از بررسی خط فکری 11 عضو فعلی شورای شهر می‌بینیم که بیش از 70 درصد اعضای شورای شهر از طیف اصولگرا هستند و در این بین تنها سه نفر با شاخص‌های اصلاح‌طلبی حضور دارند.
هر چند یکی از آفت‌هایی که داوطلبان شورای شهر با آن مواجه هستند عنوان جمله 'من مستقل هستم' است و این داوطلبان برای جذب آرای 2 طیف سیاسی از این حربه استفاده می‌کنند اما در حقیقت به یک جریان سیاسی وصل هستند و این موضوع در حمایت‌های مالی و جناحی از آنها آشکارتر می‌شود.
در دوره پنجم چند تن از اصولگرایان شاخص از ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری امتناع ورزیدند و احزاب سیاسی اصولگرا تلاش کردند چهره‌های جدید و جوان تری را وارد کارزار انتخابات کنند‌.
اصولگرایان که در شورای شهر همواره از اتحاد و همبستگی بهتری نسبت به اصلاح‌طلبان برخوردار بوده‌اند، در ادوار مختلف توانسته‌اند کرسی‌های بیشتری از شورا را از آن خود کنند و قطعا شورای پنجم نقطه‌ تلاقی دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا خواهد بود، هر چند افرادی که مستقل اعلام حضور داشته‌اند نیز با پشتوانه ایلی سعی در رقابت با دیگر کاندیداها دارند.
علیرغم اینکه تشکل شورای شهر در دوره‌ اصلاحات فعالیت خود را آغاز کرد، در ابتدا با چالش‌هایی برای این جناح همراه بود و اصلاح‌طلبان همواره با سیاست 'کج‌دار و مریز' با شورای شهر برخورد داشته‌اند ولی دوره پنجم با وجود تحرک های اصلاح‌طلبان برای گرفتن کرسی‌های بیشتر اما اصولگرایان چنانچه وحدت رویه‌ سابق خود را حفط نمایند و زیر یک پرچم واحد قرار گیرند از شانس بیشتری برخوردار هستند.
با این وصف و پس از تصاحب کرسی‌های بیشتری از مجلس شورای اسلامی توسط جناح اصلاح‌طلب نسبت به دور قبل اما این طیف سیاسی عزم خود را برای گرفتن سه تا چهار کرسی شورای شهر جزم کرده است.
همچنین اصولگرایان نیز که به نظر می‌رسد از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم سبد رای شان خالی‌تر است، در شوراهای شهر از پایگاه رای آوری بیشتر و بهتری برخوردار باشند.
منبع: سایت خبری ویرا
9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.