مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به روابط و هماهنگی ایران و عراق اظهار داشت: ما با سفیر عراق به صورت مستمر در ارتباط هستیم و مسائل را زیر نظر داریم.

به گزارش جماران؛ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: در جهت تسهیل ورود زائران، تقسیم‌بندی استانی شکل گرفته و مشخص شده که شهروندان هر استان از کدام مرز عبور کنند. اوایل هفته آینده اسامی هر استان برای عبور زائران از مرز اعلام می‌شود.

مجید آقابابایی عصر امروز در مراسم مراسم آغاز صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی گفت: این لحظات ماحصل یک سال تفاهم، همکاری و نشست مشترک میان دو کشور و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دو کشور است.

وی افزود: این هماهنگی در قالب یادداشت‌های تفاهم همکاری دو کشور توسط وزرای دو کشور به امضا رسید و موجب مشخص شدن محور همکاری‌های دو کشور شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به روابط و هماهنگی ایران و عراق اظهار داشت: ما با سفیر عراق به صورت مستمر در ارتباط هستیم و مسائل را زیر نظر داریم. خوشبختانه هر سال نحوه عزیمت زائران از مرزهای موجود شکل بهتری به خود گرفته است.

آقابابایی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم نحوه تردد از مرزها و نحوه ساماندهی زوار و حضور در عراق بهتر از سال‌های قبل باشد.

وی در تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای عبور زوار از مرزها تصریح کرد: در جهت تسهیل ورود زائران، تقسیم‌بندی استانی شکل گرفته و مشخص شده که شهروندان هر استان از کدام مرز عبور کنند. اوایل هفته آینده اسامی هر استان برای عبور زائران از مرز اعلام می‌شود.

دبیر ستاد اربعین در مورد اتباع کشورهای ثالث بیان کرد، خاطرنشان کرد: اتباع کشورهای دیگر برای سفر به عراق باید ویزای خود را باید از سفارتخانه عراق در کشور خودشان دریافت کنند. سفارت عراق و کنسولگری‌های عراق یا دوایر ۱۲ گانه برای این اتباع روادیدی صادر نمی‌کند. صرفا اتباع دو کشور که مجوز اقامت قانونی در ایران دارند، می‌توانند از مرزهای ایران عبور کنند؛ نخست اتباع عراقی که کارت سفید را دارند که باید به دفتر اتباع بیگانه استانداری‌ها مراجعه کنند. از این افراد حق روادید دریافت نمی‌شود. دوم، اتباع مجاز افغانستان در ایران است که درباره آنها همانند سال قبل عمل می‌شود که آنها می‌توانند از روز شنبه به دفتر کفالت مراجعه کرده و ثبت نام کنند

آقابابایی ادامه داد: هزینه روادید و بیمه اتباع افغانی همانند اتباع ایرانی است و تفاوتی وجود ندارد. اتباع ایرانی از زمان اخذ ویزا به مدت ۳ ماه حق خروج از کشور را دارند و زمان اقامت در عراق نیز ۲۰ روز است. مبلغ روادید ریالی است و نیازی به اخذ تامین دلار و ارزهای دیگر نیست و برای تامین مساله هماهنگی‌هایی با بانک مرکزی صورت گرفته است.

وی درباره زمان آغاز به کار دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا نیز ابراز داشت: ان‌شا‌ءالله دفاتر ۱۲ گانه کارشان را از مهرماه آغاز می‌کنند و شهروندان می‌توانند با حضور در آنجا کارشان را پیگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.