آقابابائی اظهار داشت: در سفر هفته آینده وزیر کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران، سند و یادداشت تفاهم برگزاری مراسم اربعین به امضای وزیران کشور عراق و ایران خواهد رسید.

به گزارش جماران؛ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: هشتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی برای تعامل نزدیکتر و هماهنگی بیشتر با ستاد اربعین مستقر در عراق و با هدف اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر جدید و واحد به صورت مشترک برگزار شد.

مجید آقابابائی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درخصوص نشست مشترک ستاد مرکزی اربعین مستقر در عراق گفت: در سفر هفته آینده وزیر کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران، سند و یادداشت تفاهم برگزاری مراسم اربعین به امضای وزیران کشور عراق و ایران خواهد رسید و در صورت توانائی دولت عراق و وجود زیرساختهای لازم در بعد تجهیزات فنی و حصول شرایط امنیتی مطلوب علاوه بر مرزهای رسمی مهران، چذابه و شلمچه مرز چهارم در خسروی نیز پذیرای زائران اربعین خواهد بود.

او افزود: مباحث عمده این جلسه آسیب‌شناسی اعزام زائران در سال‌های قبل و اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر جدید برای عزیمت آسان تر زائران به عتبات عالیات در عراق بود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور یادآور شد: پیش‌بینی بررسی و ایجاد بسترهای مکانیزم جدید برای تسریع در صدور روادید در سفارت عراق و در دفاتر صدور روادید در شهرهای تعیین شده کشور، تکمیل زیرساخت‌ها در مرزها و اتخاذ سیاست‌های هماهنگ بین ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین مستقر در عراق و توجه خاص به موضوعات فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود شرایط سفر زائران اربعین حسینی در سالجاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.