آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که سه مبنا برای روابط خود بر اهل سنت قرار داده ام، اضافه کرد: باید پذیرفت که فرق اسلامی مبانی و اصول دارند.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با ایشان اظهار کرد: در عید قربان حتما به ترکمن صحرا می روم و با علما و مردم دیدار می کنم زیرا برای تقریب قلوب بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان این که وحدت یک باور است نه تاکتیک، گفت: اوایل انقلاب]در این منطقه [ دو جنگ را تجربه کردیم و نیروهای چپ گرا جنب و جوش زیادی ایجاد کردند.

امام جمعه گرگان به ذکر خاطره ای از اوایل انقلاب پرداخت و گفت: شبی از یک روستا به مسجد آمدند و گفتند که می خواهند از ترکمن صحرا به ما حمله کنند و اسحله می خواهیم ولی من آنها را توصیه به آرامش کردم و خدا را شکر مشکلی پیش نیامد. وی اضافه کرد: بعدا با امام جمعه گمیشان این مساله را نقل کردم و او گفت که اتفاقا همان زمان ها به ما هم می گفتند که فارس ها می خواهند حمله کنند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که سه مبنا برای روابط خود بر اهل سنت قرار داده ام، اضافه کرد: باید پذیرفت که فرق اسلامی مبانی و اصول دارند. وی با تاکید بر این که نباید غیر خود را کافر دانست، گفت: مسیحیان هم ابتدا با هم دعوا داشتند ولی اختلافات را کنار گذاشتند، حال ما مسلمان ها که تابع پیامبر خاتم هستیم چرا این کار نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که کنگره ای بین المللی برای وحدت اسلامی نیاز است، گفت: اصل دوم من در برخورد با اهل سنت صداقت است و باور دارم باید حرف و عمل ما در برخورد با هم یکسان باشد.وی سومین اصل را احترام متقابل عنوان کرد و گفت: عقل و شرع هم بر احترام تاکید دارد و ائمه ما هم همین روش را داشتند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که ، من وظیفه دارم از دین و پیامبر به مردم بگویم، گفت : ممکن است برخی از حرف های من ناراحت شوند ولی من وظیفه دارم بگویم.  اوایل انقلاب قاضی بودم اما بعدها دیدم نمی توانم زیرا می ترسیدم که اشتباه حکم دهم ، استعفاء دادم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.