رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه امیدوار است دو سفیر زن دیگر در دوره جدید وزارت خارجه انتخاب شود، گفت: البته اگر یکی از زنان از اهل سنت باشد با یک تیر 2 هدف را نشانه خواهیم گرفت.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت امورخارجه سفیر زن و همچنین از اهل سنت انتخاب کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به احتمال انتخاب 2 زن برای سفارت های ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: اداره سفارتخانه، کار فکری است نه یدی و قرن ها است که قدرت بازو و جسمی در سرنوشت امور انسان نقش کلیدی ندارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:قدرت تفکر چیزی است که جهان امروز را اداره می کند و زن ها به لحاظ فکری کاستی و کمبودی در مقایسه با مردان ندارند و به راحتی می توانند از عهده کارهای پیچیده جهان امروز برآیند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها زنان پست های مهم دارند، اظهار داشت: در بسیاری از کشورها زنان رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجالس هستند و حتی شاهد حضور بانوان در سطح بین الملل هستند و به خوبی مسئولیت های حوزه کاری خود را عملی کرده اند.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور مرضیه افخم در سفارت ایران در کشور مالزی،عنوان کرد: وزیر امور خارجه کشور حتما با توجه به موفقیتی که از حضور افخم در سفارت مالزی، به فکر انتخاب سفرای بیشتر از جامعه زنان است.

سفیری از اهل سنت انتخاب شود

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه امیدوار است دو سفیر زن دیگر در دوره جدید وزارت خارجه انتخاب شود،گفت: البته اگر یکی از زنان از اهل سنت باشد با یک تیر 2 هدف را نشانه خواهیم گرفت؛ هم از جامعه زنان انتخابی داشتیم و هم از قومیت ها و اقلیت های مذهبی در ایران استفاده می شود که به حفظ منافع ملی کمک خواهد شد.

وی تاکید کرد: حضور زنان درفعالیت هایی مانند سفارتخانه ها می تواند موثر باشد؛ چراکه کار سفارت فکری،تشریفاتی و تحلیلی است که در این امور زنان ثابت کرده اند از انجام امور پیچیده ناتوان نیستند و به این جهت اعتقاد دارم تعداد بیشتری از زنان را می توان به عنوان سفیر انتخاب کرد و با اطمینان می گویم که آنها می توانند موفق باشند.

ارزیابی عملکرد افخم در سفارت ایران در مالزی

این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد افخم در سفارت مالزی گفت: در این سالها آمار و ارقامی مبنی بر گسترش روابط اقتصادی بین ایران و مالزی ارائه شده است و میزان سفرهای مسئولان ارشد مالزی به ایران نشان می دهد که خانم افخم مدیریت موفقی به عنوان سفیر ایران در کشور مالزی داشته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشور کارمند و کارشناس زن بسیاری دارد، اظهار داشت: وزارت خارجه می تواند از بین کارمندان خود سفرا را انتخاب کند،البته می تواند از افراد متخصص و دانشگاهیان که توانایی آنها ثابت شده است،نیز افرادی را برای سفارتخانه های ایران در خارج از کشور برگزیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723236
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.