رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحریم های آمریکا دردی از آنها دعوا نمی کند چرا که در ظرف 40 سال گذشته این تحریم ها تاثیری نداشت.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا تحریم و انزوای واشنگتن را رقم زده اند.

 

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به مصوبه تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی، اظهار داشت: اخیرا شاهد مصوبات تحریمی آمریکا علیه ایران هستیم، این در شرایطی است که ایران در پرونده اتمی اجماع جهانی را با خود همراه کرده است و کشورهای اروپایی، کشورهای عضو شورای امنیت و مجموعه کشورهایی که قبلا در تحریم سازمان ملل علیه ایران حضور داشتند الان با ایران همراه هستند و حاضر به انجام تحریم نیستند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخزر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به عبارتی ایران تحریم ها را شکسته است و تحریم هایی از قبیل تحریم های مجلس نمایندگان آمریکا فقط به انزوای واشنگتن در فضای افکار عمومی جهان کمک می کند.

وی ادامه داد: همه می دانند آمریکایی ها در حوزه های نفت وگاز و اقتصاد ایران حضور ندارند و نداشته اند تا ما را تحریم کنند، تحریم یکجانبه آمریکا از ابتدای انقلاب  بوده اما آنچه برای ایران حیاتی و مهم بود تحریم های سازمان ملل و جهانی بود.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریم های سازمان ملل، توضیح داد: وقتی تحریم های جهانی و سازمان ملل ذیل فصل  هفتم رخ می دهد بسیاری از کشورهایی که با شما دوست هستند هم نمی توانند با شما معامله تجاری انجام دهند و تبادل مالی داشته باشند، خرید کنند و کالا بفروشند، این تحریم ما را دچار مشکل و زمین کرده بود.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه تحریم یکجانبه آمریکا اهمیتی ندارد، اظهار داشت: تحریم یکجانبه آمریکا تنها باعث می شود که خود را از بازار، فرصت اقتصادی و تعامل اقتصادی با ایران محروم کند، تحریم های آمریکا دردی از آنها دعوا نمی کند چرا که در ظرف 40 سال گذشته این تحریم ها تاثیری نداشت.

آمریکا تلاش دارد زمینه برای حمله نظامی را مساعد کند

وی تاکید کرد: آمریکایی ها مسیر نادرست را طی می کنند تا برجام را باطل اعلام شود و تلاش دارند ما را در شرایطی قرار دهند که برجام را باطل اعلام کنیم و به خروج از برجام نظر دهیم تا بتوانند فضای منفی افکار عمومی و اجماع علیه ایران قبل از برجام را به دست بگیرند و زمینه را برای حمله نظامی مساعد کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا در ایجاد زمینه برای حمله نظامی به ایران ناتوان است، گفت: جهان در ماجرای برجام دید ایران صادق و پایبند است و آژانس و نمایندگان ناظر بر برجام نیز این موضوع را تایید کرده اند.

ترامپ با تحریم ایران آمریکا را منزوی می کند

رحیمی جهان آبادی عنوان کرد:  تصمیم ترامپ و مجلس نمایندگان آمریکا جز مضحکه و انزوای آمریکا در فضای جهانی حاصلی نخواهد داشت.

پاسخ ایران صرفا شعاری و تبلیغاتی نباشد

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تقابل با تحریم های غیر هسته ای آمریکا اظهار داشت: بپبه هرحال ما باید پاسخ لازم و کارشناسی داشته باشیم، اصرار داریم این پاسخ کارشناسی باشد نه اینکه صرفا حرکت تبلیغاتی و شعاری باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه صرفا پاسخی بدهیم و هیچ اثری بر ورابط بین الملل نداشته باشد باعث وهن مجلس و نظام می شود،  به هر حال ایران توانمندی ها، نفوذ و  جایگاهی در خاورمیانه دارد که برپایه این ظرفیت ها می توانیم اقدامی انجام دهیم به منافع آمریکا آسیب بزنیم و آنها را  تحت فشار قرار دهیم نه اینکه صرفا مصوبه شعاری و تبلیغاتی داشته باشیم.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: باید از ظرفیت هایمان استفاده کنیم برای اینکه به آمریکا و کسانی ایران را تحریم کردند نشان دهیم ما کشوری نیستیم که تسلیم زورگویی می شود.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجماع داخلی و مسئولان در زمینه پاسخ به آمریکایی ها خیلی مهم است، دراین اجماع باید  قدرت و قاطعیت داشته باشیم چرا که این تحریم ها برای سازمان ملل نیست بکله بر اساس خودخواهی آمریکایی ها انجام می گیرد که به نفع مردم منطقه نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد ایران با به سمت چالش در منطقه هدایت کند، عنوان کرد: آمریکایی ها نیاز به جنگ در خاورمیانه دارند و می خواهند ایران را وادار کنند از برجام عدول کند و فعالیت اتمی خود را از سر بگیرد تا با تهام فعالیت غیر هسته ای زمینه حمله نظامی را فراهم کنند.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: فرآیند مدنظر آمریکایی ها به نتیجه نخواهد رسید و مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا، انزوای واشنگتن در فضای بین الملل را رقم خواهد زد، در واقع آمریکایی ها شب گذشته خود را تحریم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 711526
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.