ابتکار رمز شکوفایی و جامعه سالم را در گرو حفظ خانواده دانست و گفت: توجه به شان و منزلت اجتماعی زنان تا حدود بسیار زیادی از آسیب‌های اجتماعی در همه ابعاد می‌کاهد.

به گزارش جماران؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: موضوع خشونت در خانواده همه افراد را درگیر می‌کند.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در موضوع زنان و خانواده مسئولیت دارند، افزود: بر اساس تکالیف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون اساسی و برنامه ششم توسعه همه نهادها و سازمان‌های دولتی در حوزه زنان و خانواده وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه و برنامه‌ریزی‌های ما زنان تا حد زیادی نادیده و مورد کم توجهی واقع شده‌اند، ادامه داد: وظیفه همه مدیران دولتی این است که تا حد امکان و در چارچوب قانون و شرع شکاف‌های جنسیتی را شناسایی و پر کنند.

ابتکار رمز شکوفایی و جامعه سالم را در گرو حفظ خانواده دانست و گفت: توجه به شان و منزلت اجتماعی زنان تا حدود بسیار زیادی از آسیب‌های اجتماعی در همه ابعاد می‌کاهد.

معاون امور زنان و خانوده ریاست‌جمهوری  موضوع بررسی و کاستن از مسئله خشونت درون خانواده را از تاکیدات مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: موضوع خشونت در خانواده همه افراد را درگیر می‌کند، بنابراین لازم است برخی از قوانین که قابلیت اصلاح دارند بررسی و در دستور کار قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ما در صحنه مذاکرات بین‌المللی قدرتمند ظاهر و از حقوق ملت خود دفاع کردیم، افزود: ما باید در عرصه ملی نیز باب گفتگو و مفاهمه را برای رفع اختلافات و آسیب‌ها باز کنیم چراکه در این صورت خواهیم توانست مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

ابتکار توجه به اشتغال زنان را از دیگر مباحث مورد توجه دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: نبود اشتغال برای زنان آسیب‌های اجتماعی فراوانی را متوجه زنان و نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی اجتماع می کند.

وی کردستان را استانی در مسیر پیشرفت و اعتلا عنوان کرد، گفت: علی‌رغم پیشرفت‌ها هنوز مشکلات، کمبودها و آسیب‌های زیادی وجود دارد که برای رفع آنها باید تلاش کنیم.

ابتکار با بیان اینکه استان کردستان دارای یک هویت قوی فرهنگی و جایگاه ویژه‌ای در تمدن ایرانی دارد، اظهار کرد: استان کردستان دارای مسایل خاص خود است و دولت دوازدهم حتما در تلاش است که مشکلات را برطرف و به مناطق مرزی توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در دولت دوازدهم با همکاری همه بخش‌ها مشکلات زنان کشور تا حدود زیادی مرتفع و بنیان خانواده مستحکم‌تر از گذشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.