به گزارش ایرنا،سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: سیاست دولت تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد که با توجه به تاکیدهای صورت گرفته گام های بسیار مطلوب و موثری در این زمینه برداشته شده است.
این مسئول ادامه داد: دستورالعمل کاهش آسیب های اجتماعی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و در این راستا مرکز رصد آسیب های اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شده است.
وی ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با توجه به تاثیرگذاری آنها در ابعاد مختلف زندگی مردم از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به معضل بیکاری به عنوان یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی، افزود: براساس تاکید مقام معظم رهبری موضوع اشتغال،فقر و بیکاری به عنوان نقاط ظهور و بروز آسیب های اجتماعی باید در مرکز توجه قرار گیرند تا شاهد ارتقای وضعیت معیشت مردم و اشتغال جوانان باشیم.
وی ادامه داد: بهبود وضعیت معیشتی مردم و رفع مشکل بیکاری به ارتقای وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود که در این راستا سال گذشته 20 هزار شغل جدید در استان با همت مدیران و مسئولان استانی ایجاد شد و در سال جاری نیز ایجاد همین تعداد شغل جدید در دستور کار قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی در خواست کرد تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دهند تا طرح های مورد نظر در این زمینه هرچه سریعتر به مرحله اجرا درآیند.
شاهرخی افزود: وضعیت استان در خصوص کاهش معضل اعتیاد به مواد مخدر و کم شدن مفاسد اجتماعی نیز مطلوب نیست و باید با عزم جدی و همگانی در خصوص تلاش کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: امیدواریم با همت شهردار و اعضای جدید شوراهای اسلامی در قزوین و استان، خلاءهای موجود در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی مرتفع شده و جامعه ای ایرانی-اسلامی با حداقل آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.
شاهرخی در پایان گفت: ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی موضوع مهمی است که باید در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد تا حضور حتی یک کودک خیابانی و کودک کار را در سطح استان شاهد نباشیم.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.