هادی مقیمی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مقام معظم رهبری باهوشمندی و توجه به شرایط اقتصادی کشور و با نامگذاری سال قبل نشان دادند که توجه ویژه ای به مقوله اقتصاد ، ایجادو حفظ اشتغال و تولید داخلی و مقاوم کردن اقتصاد کشور دربرابر آسیب های اجتماعی دارند.
وی اضافه کرد :نامگذاری این سال پیام مهمی داردکه سمت و سوی فعالیت های کشور را برای یکسال مشخص می کند .
فرماندار اردکان با بیان اینکه بدون تردید مهمترین اولویت و دغدغه دولت تدبیر همین خواهد بود که بتواند در حوزه اقتصاد و معیشت کارهای بیشتری انجام بدهد .
مقیمی اظهار کرد : بر اثر برجام که مورد تایید رهبری هم قرار گرفت گشایش هایی حاصل شد و در نتیجه بخشی از دارایی های بلوکه شده کشور را در خارج برگردانیم، و مبادلات بانکی در حال انجام است هر چند با دشواری زیادی روبرو است .
فرماندار اردکان تصریح کرد : امیدواریم با انجام تعهدات برجام کشورهای خارجی بتوانند اعتماد ما را برای ادامه کار جلب کنند.
مقیمی گفت : مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه و استفاده از منابع داخلی ، منابع انسانی داخل کشور و ایجاد باور در نیروهای داخلی است.
وی بابیان اینکه باید این موضوع با جدیت دنبال شود تا به یک فرهنگ برسیم و این باور در آحاد مردم تبدیل بشود افزود: از طرفی شهروندان و مردم هم این موضوع رابه باور تبدیل و بپذیریند که باید تلاش کنند تا که روی پای خود بایستند.
فرماندار اردکان تصریح کرد : دولت هم با جدیت این مورد را انجام می دهد .
وی تصریح کرد :کارگروه مربوطه در شهرستان اردکان تشکیل و ادارات باید درراستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، موانع را بردارند و تشویق کنند .
مقیمی ادامه داد: در این رستا باید کاری کرد تا سرمایه گذاران نیز ورود پیدا کنند و احیانا واحد هایی که با تمام ظرفیت کار نمی کنند موانع انها هم برطرف شود تا بتوانند با حداکثر تولید کار کنند .
وی گفت : مسئولان سه قوه هم باید با یک تعامل خوب و برقراری رابطه ضمن حفظ اصول و ارشها ، زمینه صادرات کالاها در دنیا به خصوص کشورهای همسایه را مهیا کنند .
مقیمی گفت : در اردکان ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد و مردم باور دارند که در دل کویر و در بدترین شرایط اب و هوایی می توان کار کرد و تولید نمود همین باور باعث شد شهرستان اردکان کمترین نرخ بیکاری را داشته باشد و این افتخار را داریم که مردم سالهای پیش اقتصاد مقاومتی را عملی کرده اند .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 5054 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.