نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پاسخ به این سوال که آیا مطالبات جامعه فراتر از توانایی‌ها و امکانات فراکسیون امید است، گفت: به این صورت نیست اما تلاش می‌کنیم نواقص و ضعف‌های فراکسیون در سال جاری برطرف شود.

به گزارش جماران؛ عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر و عضو فراکسیون امید مجلس، ضمن پاسخگویی به برخی انتقادها از عملکرد فراکسیون امید در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، خواستار اعلام فهرست کامل اسامی اعضای این فراکسیون به مردم شد و گفت:  حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از اعضای لیست امید تا این لحظه حتی یک جلسه هم در فراکسیون حاصر نشدند و معتقدم باید هرچه سریع‌تر اسامی این افراد به اطلاع افکار عمومی برسد.

خدری با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم درباره ادامه مسیر همراهی فراکسیون امید و دولت گفت: باتوجه به وعده‌های روحانی و استقبال گرم مردم که منجر به رای ۲۴ میلیونی در انتخابات شد، انتظار فراکسیون امید و افکار عمومی درباره کابینه دوازدهم به‌مراتب بیش از آن چیزی بود که در عمل محقق شد.

او گفت: با این همه فراکسیون امید همچنان بنای همکاری با دولت دارد و باتوجه به وعده‌ها و شعارهای خوبی که روحانی در جریان انتخابات داد، ما به‌عنوان نمایندگان ملت سعی خواهیم کرد در مسیر تحقق این وعده‌ها تلاش کنیم. قطعاً بنای فراکسیون تعامل و همکاری با دولت خواهد بود.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به پرسشی درمورد نظرات منفی این فراکسیون درمورد برخی وزرای دولت دوازدهم در جریان بررسی صلاحیت‌ها، و این‌که چگونه قرار است با وزرایی همچون آذری جهرمی، ربیعی و رحمانی فضلی همکاری کند، گفت: انتخاب وزرا در حیطه اختیارات رییس‌جمهوری است و وقتی روحانی باور دارد که با این افراد می‌تواند کار کند، طبیعتاً فراکسیون امید نیز به‌عنوان فراکسیون حامی دولت باید به رییس‌جمهوری کمک کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در عین حال تصریح کرد: مجلس ناظر عملکرد دولت است و طبیعتاً اگر وزیری فاقد توانایی کافی برای تحقق وعده‌ها و مدیریت امور باشد، نمایندگان می‌توانند از طریق استیضاح آن وزیر خاص مسیر را برای تحقق وعده‌ها هموار کند.

او تاکید کرد: استیضاح لزوماً به معنای مقابله با دولت نیست؛ بلکه یکی از ابزارهای نظارتی قدرتمند مجلس است که حتی می‌تواند یاری‌رسان دولت باشد. تعامل و حمایت از دولت به این معنا نیست که هرچه گفته شد، بپذیریم و اگر به این نتیجه برسیم که وزیری فاقد توانایی لازم برای اجرای برنامه‌های دولت است، آن وزیر را استیضاح می‌کنیم و این عملاً بهترین کمک به دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره علل عدم رای‌آوری وزیر پیشنهادی نیرو به‌عنوان یکی از معدود گزینه‌های اصلاح‌طلب کابینه خاطرنشان کرد: متاسفانه آقای بیطرف دفاع خوبی از خود نداشت و علاوه بر آن، رایزنی مناسبی نیز با نمایندگان انجام نداد.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره انتقادها نسبت به این فراکسیون در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اعلام کرد: واقعیت این است که فراکسیون یکدست عمل کرد و اعضای فراکسیون باتوجه به مطالباتی که جامعه از این فراکسیون دارد، ایفای نقش کردند و این‌که در عمل چه اتفاقی می‌افتد، بحث دیگری است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پاسخ به این سوال که آیا مطالبات جامعه فراتر از توانایی‌ها و امکانات فراکسیون امید است، گفت: به این صورت نیست اما تلاش می‌کنیم نواقص و ضعف‌های فراکسیون در سال جاری برطرف شود.

او گفت: معتقدم فراکسیون امید آن‌چنان که باید و شاید تکلیف خود را به انجام نرسانده است و همه این مشکلات صرفاً به انتظارات و مطالبات جامعه مربوط نیست. بلکه فراکسیون نیز باید نواقص کارش را برطرف کند.

عضو فراکسیون امید در تشریح برخی از نواقص کار این فراکسیون گفت: به هر حال برخی از اعضای لیست امید تا این لحظه حتی یک جلسه هم در فراکسیون حاصر نشدند و معتقدم باید هرچه سریع‌تر اسامی این افراد به اطلاع افکار عمومی برسد تا مردم افرادی را که به پشتوانه لیست امید وارد مجلس شده و عملاً برای دیگر جریان‌ها و فراکسیون‌ها کار می‌کنند، شناسایی شوند. هم‌اکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از اعضای لیست امید چنین وضعی دارند.

خدری در عین حال تاکید کرد: همچنین لازم است برخی اصلاح‌طلبانی که باوجود روحیه اصلاح‌طلبانه و توانایی‌های بالا به دلائلی با فراکسیون همکاری نمی‌کنند را جذب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 724451
  • منبع: فام نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.