حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: با وجود اینکه سالانه حدود 80 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حاصل می شود اما حدود43 هزار میلیارد تومان بصورت یارانه نقدی پرداخت می شود.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در اولویت بودن موضوع پرداخت یارانه نقدی به مردم، باعث شده که منابع مالی برای پرداخت یارانه سهم تولید با محدودیت روبرو شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره هدفمندی یارانه ها گفت: باید پذیرفت که در اجرای قانون مربوط به هدفمندی یارانه ها، ضعف هایی وجود دارد که یکی از این ضعف ها مربوط به کم توجهی به موضوع پرداخت سهم بخش تولید از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه ها است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینه های بخش تولید، بعد از اجرای قانون مربوط به هدفمندی یارانه ها، با رشد روبرو بوده است، این موضوع باعث بالا رفتن بهای تمام شده ساخت محصولات، در کشور شده این در حالی است که یارانه ای نیز به بخش تولید اختصاص نیافت.

حاجی دلیگانی افزود: کم توجهی به تقویت بخش تولید، باعث می شود تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را نداشته باشند و در این راستا باید سهمی که برای تولید از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده پرداخت شود.

حاجی دلیگانی افزود: در اولویت بودن موضوع پرداخت یارانه نقدی به مردم، باعث شده که منابع مالی برای پرداخت یارانه سهم تولید با محدودیت روبرو شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سالانه حدود 80هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حاصل می شود اما حدود43 هزار میلیارد تومان بصورت یارانه نقدی پرداخت می شود که بخشی از این منابع به دستگاه های خدماتی بابت هزینه های تولید است در حالی که منابعی به واحدهای صنعتی در این رابطه پرداخت نمی شود.     

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که سهم کمی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید ارائه شده است، یادآور شد: باید به نحوی از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود که بتوانند در بازار با محصولات خارجی  رقابت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715285
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.