پلیس لندن روز جمعه، «درن آزبورن» عامل حمله به گروهی از مسلمانان در شمال لندن را به آدم کشی مرتبط با اقدام تروریستی متهم کرد.

به گزارش جماران، پلیس لندن اعلام کرد: به دنبال تحقیقات صورت گرفته از سوی فرماندهی ضد تروریسم، «درن جان آزبورن» 47 ساله، از شهر کاردیف، امروز (جمعه) به اقدام تروریستی از جمله تلاش برای آدم کشی متهم شده است.
این نهاد امنیتی افزود: متهم برای محاکمه در دادگاه، در بازداشت به سر می برد.
صبح امروز یک سخنگوی دادستانی انگلیس گفته بود که این نهاد قضایی به پلیس لندن اختیار داده تا «درن آزبورن» را به اقدام تروریستی متهم کند.
درن آزبورن روز دوشنبه گذشته در جریان حمله با خودرو به گروهی از مسلمانان در نزدیکی مسجد منطقه فینزبری در شمال لندن از سوی پلیس دستگیر شد.
بر اثر این حادثه، یک تن کشته و 10 تن زخمی شدند.
بر اساس گزارش های منتشر شده «درن آزبورن» تحت تاثیر افکار دست راستی در ابتدا درصدد حمله با خودرو به شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس بوده اما چون دیر به این مراسم رسیده، به مسجد فینزبری حمله ور شده است.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته با انتشار پیامی حادثه یادشده را «هولناک» توصیف کرد و گفت: فکر من با آسیب دیدگان این حادثه است.
وی متعاقبا طی سخنانی در پایان جلسه اضطراری کابینه ضمن 'مشمئز کننده' خواندن این حادثه گفت پلیس افزایش تدابیر امنیتی برای مساجد به ویژه در هفته آخر ماه رمضان و پیش از عید فطر را مورد توجه قرار خواهد داد.
امبر راد، وزیر کشور انگلیس اعلام کرده است که پلیس با این حمله به عنوان یک 'واقعه تروریستی' برخورد می‌کند.
متعاقب این حادثه تاکنون چندین مراسم یادبود با حضور مقامات دولتی انگلیس در مقابل مسجد فینزبری برگزار شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.