پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

خطیب جمعه تهران در پاسخ به تهدید ولیعهد سعودی:

ضعیف تر از آن هستید که به حساب بیایید

جمهوری اسلامی ایران در عرصه امنیت کشور با کسی شوخی ندارد

امام جمعه موقت تهران، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه تروریستی داعش را ستود و گفت: جهوری اسلامی ایران در عرصه امنیت کشور با کسی شوخی ندارد و شعار نمی دهد.

به گزارش جماران، آیت الله سید احمد خاتمی پس از راهپیمایی باشکوه روز قدس در خطبه اول نماز جمعه تهران افزود: روح راهپیمایی سه عنصر اساسی دارد که یکی از آنها ظلم ستیزی است که از متن مکتب ما و مورد سفارش امیرالمومنین علی (ع) است.
وی افزود: امروز نماد استکبار رژیم صهیونیستی و امریکا است و متاسفانه اذناب امریکا هم در منطقه خود را به این رژیم انسان ستیز متصل کرده اند.
خاتمی تاکید کرد: دولت جلاد عربستان و این ولیعهد جوان ناپخته تازه به دوران رسیده گفته « ما با تهران مذاکره نمی کنیم و جنگ را به تهران می کشانیم»؛ بچه تر از این هستید که این عرضه را داشته باشید.
وی اضافه کرد: مرگ بر آمریکا امروز با مرگ بر آل سعود مرادف است و این تجلی نفرت از استکبار است.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: عنصر دوم از روح راهپیمایی روز قدس، نفرت از استکبار است که این عمل فقط یک عنصر سیاسی نبوده بلکه قرآنی است.
خاتمی تصریح کرد: در قرآن هشت بار سخن از طاغوت یعنی کسی که در طغیان و سرکشی فراتر از حد رفته به میان رفته است و امروز استکبار جهانی مصداق این طاغوت و راهپیمایی شما نیز تجلی نفرت از طاغوت است.
وی گفت: در قرآن 74 بار واژه فرعون آمده است؛ اجتناب از نظام فرعونی و استکبار یعنی مرگ بر آمریکا و نفرت از طاغوت یعنی مرگ بر اسرائیل؛ یعنی نفرت از دولت آمریکایی که پنجه خونینش بر پیکر جهان اسلام در یمن، سوریه و بحرین فرو رفته است.

** 900شهر کشور با راهپیمایی به اسلام و نظام اسلامی عزت بخشیدند 
خطیب نماز جمعه تهران عنصر سوم راهپیمایی روز قدس را یکپارچگی جهان اسلام دانست و افزود: روز قدس یک روح است در بدن بیش از یک میلیارد مسلمان است و این حقیقتی که در آیه 92 سوره انبیا(ع) و 52 سوره مومنون آمده یعنی ما نمی توانیم تحمل کنیم که گوشه ای از جهان اسلام را به غارت ببرند و واکنشی نداشته باشیم.
خاتمی با اشاره به شعر بنی آدم سعدی، اضافه کرد: حداقل واکنش ما به غارت سرزمین جهان اسلام، حرکتی بود که امام راحل(ره) به عنوان روز قدس تبیین فرمود.این راهپیمایی شما یک جسمی نیز دارد و آن، راهپیمایی باشکوه شما بود که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل طنین انداز شد و این گام ها را خداوند گام های خداپسندانه می داند.
وی خاطرنشان کرد:900 شهر کشور با راهپیمایی باشکوه به اسلام و نظام اسلامی عزت بخشیدند و این گام دشمن ستیز، عمل صالحی است که خداوند به نام شما خوبان ثبت کرد.

 

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در فرازی از خطبه دوم نماز جمعه تهران که مصادف با روز قدس بود، افزود: عملیات موشکی پیامی به رژیم صهیونیستی و اذناب آمریکا داده که برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست و در عرصه امنیت کشور با کسی شوخی نداریم و این تنها موشک های میان برد ماست و خود حدیث مفصل بخوان از موشک های دوربرد.
وی اضافه کرد: از فاصله تهدید آقا تا حمله موشکی چهار ساعت بیشتر طول نکشید و این یعنی رهبرا از تو به یک اشاره و از ما به سر دویدن.
آیت الله خاتمی این حمله موشکی را موجب وحدت کشور دانست و افزود: همه طیف ها و جناح های مختلف از این حمله حمایت کردند و من از همه شما عزیزان سپاهی و نیروهای مسلح تشکر می کنم.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با یادآوری چهار مناسبت عید سعید فطر، سالروز ترور ناکام آیت الله خامنه ای، سالروز شهادت شهدای حزب جمهوری اسلامی در سال 60 و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: ششم تیر سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری است که منافقان همان داعشی های آن روز به جان این عزیز سوء قصد کردند اما خدا نخواست که او در جمع ما نباشد و تقدیر خدا این بود که این ذخیره الهی بماند و پرچمی را که توسط امام راحل برافراشته شده، همچنان در اهتزاز نگهدارد.
وی با اشاره به هفتم تیر سالروز شهادت شهدای هفت تیر، ادامه داد: در این روز 72 عزیز در حزب جمهوری اسلامی و در صدر آنان شهید مظلوم دکتر بهشتی به شهادت رسید.

** دهه شصت، دهه تثبیت انقلاب بود
خطیب موقت نماز جمعه تهران ، دهه شصت را دهه تثبیت انقلاب و یک دهه مظلوم عنوان کرد و گفت: ترور رهبری، شهادت رجایی و بهشتی در این دهه انجام شد تا انقلاب خالص شود.
 وی با بیان اینکه بهشتی می فرمود امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، ادامه داد: این ارزش انقلاب اسلامی است که این عزیزان با خون خود این ارزش ها را تثبیت کردند.
آیت الله خاتمی درباره مناسبت چهارم این هفته یعنی هفته قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تقویت این دستگاه کشور شد و اضافه کرد: تقویت قوه قضائیه، تقویت نظام و تقویت دو قوه دیگر است که باید این قوه تقویت درونی و بیرونی شود؛ تقویت درونی به تلاش قضات در تحقق عدالت و تقویت بیرونی به حمایت مردم و همه نهادها از قوه قضاییه برمی گردد.

**عملیات موشکی شب قدر تجلی منتقم بودن خداوند بود
امام جمعه این هفته تهران با بیان سه تحلیل از حوادث روز، اظهار کرد: عملیات موشکی لیله القدر کار بسیار بزرگ و ستودنی بود؛ در 12 آیه از قران خداوند به عنوان منتقم شمرده شده است و این عملیات در حقیقت تجلی منتقم بودن خداوند بود که بسیار به جا انجام شد.
خاتمی همزمانی این عملیات موشکی با طرح تحریم ایران در سنای آمریکا را بسیار معنادار دانست و افزود: بدین صورت که هر چه می خواهید بنشینید علیه ایران طرح تصویب کنید اما بدانید ایران اسلامی ذره ای از اهداف خود عقب نشینی نخواهد کرد و به کوری چشم شما بر اقتدار موشکی خود باز خواهیم افزود.

** موافقت 98 تن از 100 نماینده مجلس امریکا با تحریم ایران یعنی همه دشمن نظام هستند
آیت الله خاتمی طرح تحریم اخیر سنای امریکا را نقض صریح برجام عنوان کرد و گفت: این طرح حتما نقض جسم و روح بویژه بند 29 برجام است و مردم انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی دارند؛ وقتی 98 تن از 100 نفر چه جمهوری خواه و چه دموکرات در سنا به این طرح رای دادند، یعنی همه سر و ته یک کرباس و دشمن جمهوری اسلامی هستند.
امام جمعه این هفته تهران با بیان اینکه قرآن کریم می گوید شیطان گام به گام جلو می آید ، گریزی به سخنان وزیر خارجه آمریکا زد که گفته بود تلاش کردیم ایران را در برنامه هسته ای اش به عقب نشینی واداریم و دولت بعد باید تلاش کند ایران را در برنامه موشکی به عقب نشینی وادارد.

** ایران از برنامه موشکی خود عقب نشینی نمی کند
وی در این باره خاطرنشان کرد: مطمئن باشید مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و ملت ایران در برنامه موشکی خود مصمم است و ذره ای در این مسیر عقب نشینی نخواهد کرد.
آیت الله خاتمی ادامه داد: امروز می گویند موشک نداشته باشید؛ فردا می گویند تانک و توپ نداشته باشید و پس فردا می گویند حتی تفنگ هم نداشته باشید و این یعنی نابودی انقلاب اسلامی.
وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی برای حفظ انقلابش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونش ایستاده است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه این حرکت آمریکا باردیگر این اصل را بر مسند نشاند که دولت امریکا دولتی غیرقابل اعتماد است، از ملت های آزاده جهان خواست این پیام را بشنوند چون به مصلحت آنهاست.

**ملت ایران از امریکا بیزار است
آخرین تحلیل امروز آیت الله خاتمی در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امریکا بود که اعلام کرد سیاست ما در ایران حمایت از عناصری در داخل کشور است که به تغییر آرام نظام منجر شود.
خطیب جمعه موقت تهران گفت: در این رابطه سه حرف دارم؛ نخست اینکه 38 سال است که در پی تغییر نظام هستید؛ در طول این 38 سال همیشه به دنبال تغییر نظام، اهانت به مقدسات، شکاف بین قومیت ها، زیر سوال بردن کارآمدی نظام و اصل ولایت فقیه بودید و خواهید بود. این خوابهایی که می بینید تا الان تعبیر نشده و به یاری خدا هرگز هم تعبیر نخواهد شد.
وی روانشناسی ملت ایران را انزجار و تنفر از امریکا دانست که همه از این موضع حمایت می کنند و گفت: تقاضا می کنم علاوه براین بیانیه علیه صحبت های مداخله جویانه وزارت امور خارجه امریکا، در رویکردها هم تغییراتی حاصل شود و برخی در کشور حرف یا چیزی نگویند که امریکا را امیدوار کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.