فرستاده ارشد سازمان ملل به خاورمیانه اعلام کرد که اسرائیل درخواست شورای امنیت مبنی بر توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را نادیده می‌گیرد در حالی که دو طرف اسرائیلی و فلسطینی درخواست توقف هر گونه تحریک را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

 

به گزارش جماران به نقل از سایت شبکه العربیه، نیکولای ملادینف، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه در گزارش سه ماهه خود به شورای امنیت درخصوص اجرای قطعنامه صادره در ۲۳ دسامبر که ۱۴ کشور به آن رای مثبت دادند اما آمریکا به آن رای ممتنع داد، گفت: سیاست ادامه شهرک‌سازی غیرقانونی در اراضی اشغالی برخلاف قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است.

وی افزود: شمار زیادی از فعالیت‌های شهرک سازی فرصت‌های ایجاد کشور مستقل فلسطین در چارچوب راه حل دو کشوری را از بین می‌برند.

اسرائیل از ده‌ها سال پیش سیاست شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی ادامه داده است و بزرگترین دولت فعال در عرصه شهرک سازی غیرقانونی است.

ملادینف خاطرنشان کرد: خیلی متاسفم که به این خواسته‌ها پاسخی داده نشده و نادیده گرفته شده‌اند.

فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه مجددا به شورای امنیت نسبت به وضعیت نوار غزه که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بر آن حکومت می‌کند، هشدار داد و وضعیت این منطقه را مانند "بشکه باروتی" توصیف کرد که هر لحظه امکان انفجار دارد.

وی ادامه داد: دو میلیون فلسطینی در نوار غزه نمی‌توانند در سایه اختلافات داخلی تاب بیاورند.

ملادینف گفت: ساکنان غزه ۱۰ سال تحت سیطره حماس زندگی کردند و باید محاصره اسرائیل و اختلافات فلسطینی را هم تحمل می‌کردند در حالی سه جنگ نابودکننده را هم تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل با نادیده گرفتن کامل شهرک‌سازی‌ها تنها از شورای امنیت خواست نام حماس را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.