غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیام روز قدس نه تنها از سوی مسلمانان بلکه همان‌گونه که در سال‌های گذشته شاهد بودیم به یک خیزش جهانی مبدل شد تا جایی که در نقاط جهان شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی و مشارکت پرشور مردم در روز قدس نشان دهنده همبستگی و اتحاد مسلمانان است، گفت: آحاد جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس هفته جاری نشان می دهند که یکپارچه و منسجم برای تحقق حقوق مردم مظلوم فلسطین به میدان می آیند.
وی بیان کرد: روز قدس می تواند اتحاد بیشتر مسلمانان علیه تروریسم و نسل کشی صهیونیسم را تقویت کند و با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد برگزاری باشکوه و حضور تمامی اقشار دراین روز ماندگار خواهیم بود.
عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسلمانان باید اسرائیل را دشمن خود بدانند، زیرا این کشور غاصب همان‌طور که در فلسطین با نیرنگ وارد شده است، خواستار نفوذ و غصب دیگر کشورهای اسلامی است.
وی، روز قدس را نماد مقاومت در برابر دشمنان ذکر کرد و افزود : شرایط امروز جهان، نابسامانی های کشورهای منطقه، خیانت سران عرب، فتنه داعش، وجود عربستان و وهابیت در جهان ایجاب می کند مردم در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده داشته باشند.
کاتب با اشاره به حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست ها در سوریه ،عراق و یمن، خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس، باید به اسرائیل نشان دهند که تمام پلیدی های حاکمان این رژیم را می شناسند.
عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: راهپیمایی روز قدس برای مردم مظلوم فلسطین در ادامه مبارزات و ایجاد وحشت در استکبار جهانی، می تواند دلگرم کننده باشد و ملت مسلمان با حضور پرشکوه و با شعارهای حماسی و انقلابی، حمایت خود را از مجاهدان و رزمندگان فلسطینی اعلام می کنند.
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز جمعه دوم تیر 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار می شود.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.