نخست‌وزیر عراق گفت که اگر تمام دنیا را به ما بدهید اجازه نخواهیم داد عراق به دروازه حمله به ایران تبدیل شود.

به گزارش جماران ، به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با اصحاب رسانه و تحلیل‌گران سیاسی در دفتر رسمی خود گفت: برخی‌ها می‌خواهند که عراق به میدان جنگ بین‌المللی تبدیل شود اما درگیری‌های منطقه هیچ ربطی به عراق ندارد و ما وارد آن نخواهیم شد و اگر تمام دنیا را به ما بدهند یا عراق را آباد کنند اجازه نخواهیم داد که عراق به دروازه حمله به ایران یا میدان جنگ میان آمریکا و ایران تبدیل شود و ما خواستار تفاهم و گفت‌وگو هستیم، اما اگر جنگی به نفع عراق باشد آماده ورود به آن خواهیم بود.

 

وی در ادامه گفت: من معتقدم که دولت جدید آمریکا با ایران وارد جنگ نخواهد شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک تاجر است نه سیاستمدار.

العبادی در ادامه در رابطه با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق برای استقلال گفت: این همه‌پرسی به سود اقلیم نیست و ایران و ترکیه از این همه‌پرسی ناراضی هستند. زیرا به سود هر دو نخواهد بود و ما ترجیح می‌دهیم که ترکیه و ایران موضعی مخالف این همه‌پرسی اتخاذ کنند.

وی در رابطه با سفرش به عربستان، کویت و ایران گفت: این سفر خارجی سه روز به طول می‌انجامد و امروز یک‌شنبه آغاز و سه‌شنبه پایان می‌یابد و این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود و هیچ ربطی به بحران جدید کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ندارد.

نخست‌وزیر عراق هم‌چنین از اظهارات ایاد علاوی در رابطه با قطر انتقاد کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم وارد این بحران‌ها شویم و به نظر من ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از قطر می‌خواست مصر را راضی نگه دارد و ما به شدت اظهارات وی را رد می‌کنیم و نمی‌خواهیم که این اظهارات را به حساب موضع عراق بگذارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.