به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز شنبه در ستاد اربعین استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: مقرر شده در سال جاری تردد از مرز خسروی برای زائران اربعین به صورت محدود تا سقف 300 هزار نفر باز باشد.
رازانی با بیان اینکه مسیر مرز خسروی نزدیکترین، مطلوب ترین مسیر با توجه به سابقه دیرین آن به عتبات عالیات است، گفت: امیداوریم این مرز در سال های آینده نیز بر روی زائران عتبات عالیات باز باشد.
به گفته رازانی، بازارچه سومار به عنوان تنها مرز تجاری کشور با عراق در ایام اربعین سال جاری باز خواهد بود که می تواند در راستای توسعه بازارچه سومار و گمرک استان خبر خوبی باشد.
در جلسه امروز ستاد اربعین استان مسائلی مانند پارکینگ و نحوه اسکان زوار، فراهم شدن خدمات آب، برق و سرویس های بهداشتی، اوژانس، مسائل ترافیکی و جاده ای مرز خسروی برای تردد زائران اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رازانی همچنین در این جلسه مجتبی نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه را به عنوان سرپرست موقت ستاد اربعین استان معرفی کرد.
در طول تاریخ مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین به عنوان قدیمی ترین و مطلوب ترین مسیر رسمی ایران برای سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات شناخته شده است.
3209/8066 خبرنگار: عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.