به گزارش جماران، شرکت ورشکسته و خسارت دیده توشیبای ژاپن اعلام کرد که برای ساخت 2 راکتور اتمی وستینگهاوس در آمریکا مبلغ سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار می پردازد.

این در شرایطی است که توشیبا از زمانی که با وستینگهاوس ادغام شد و همکاری هسته ای را آغاز کرد، تا ماه مارس امسال متحمل نزدیک به هشت میلیارد و 400 میلیون دلار خسارت شده است.
این در حالی است که در سال گذشته مالی هم توشیبا اعلام کرده بود نزدیک به چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خسارت دیده که امسال و در پایان سال مالی در ماه مارس (اسفند - فروردین) این رقم 2 برابر شده است.
با این وصف این شرکت توافقنامه ای را با وستینگهاوس امضا کرده بود که مربوط به ساخت دو راکتور اتمی در «جرجیا» آمریکا بوده است.
این سرمایه گذاری سنگین بین سال آینده میلادی تا سال ۲۰۲۱ میلادی انجام خواهد شد و توافقنامه آن با نیروگاه هسته ای «ووگتل» آمریکا امضا شده است.
مسوولان آمریکایی اما از انتشار این خبر استقبال کرده و به گزارش روز دوشنبه تارنمای «ژاپن تودی»، آنها گفته اند که این باعث گسترش فعالیت وستینگهاوس در آمریکا خواهد شد.
با وجود همه اتفاقاتی که روی داده است، توشیبا همچنان در تجارت هسته ای فعال است و انتظار می رود کار ساخت چند راکتور را طبق توافقات قبلی ادامه دهد.
خسارات سنگین توشیبا بعد از تجارت در بخش انرژی اتمی از جمله با شرکت آمریکایی وستینگهاوس به شدت به چهره این شرکت لطمه زد و باعث سقوط هشت درصدی شاخص سهامش در بازار بورس ژاپن شد.
«شیگه نوری شیگا» مدیرعامل شرکت توشیبا و هفت تن دیگر از مدیران آن هم، در پی انتشار نتیجه تحقیقات درباره تخلفات حسابرسی در این شرکت پیشتر مجبور به استعفاء شده بودند.
تجارت هسته ای در ژاپن بویژه پس از بروز سونامی و زمین لرزه سال ۲۰۱۱ و فاجعه اتمی در نیروگاه فوکوشیما روند افولی داشته است.
توشیبا از سال ها پیش سهام شرکت وسیتنگهاوس را خریداری کرد و در زمینه انرژی اتمی تجارت خود را آغاز نمود اما همکاری دو شرکت ژاپنی و آمریکایی زیان سنگینی برای توشیبا به همراه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.