به گزارش جماران؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین گفت: پس از 33 سال، نشانه هایی از افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در منطقه عباس آباد این شهرستان بدست آمد.

حسین اکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی ثبت تصاویری از طریق دوربین های نصب شده در منطقه حفاظت شده عباس آباد؛ نشانه هایی از افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در این منطقه مشاهده شد.
وی گفت: بتازگی پس از بازبینی دوربین های تله ای نصب شده در نواحی خاص زیستگاهی و کریدورهای اصلی منطقه حفاظت شده عباس آباد، چند تصویر جدید از پلنگ ایرانی رویت شد. 
وی افزود: بررسی دقیق و تحلیل خال های بدن پلنگ ها در تصاویر گرفته شده نشان می دهد در بازه زمانی 9 ماهه، حداقل سه قلاده پلنگ از جلوی دوربین ها عبور کرده اند که این نشانه ای بسیار مهم و امیدبخش برای احیای جمعیت پلنگ ها پس از 33 سال در این منطقه است. 
وی تاکید کرد: ثبت تصاویر متعدد بویژه در روز که مبین افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد پس از سه دهه است ؛ بی تردید یک موفقیت علمی و حفاظتی بزرگ محسوب می شود. 
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل پنج گونه گربه سان از هشت گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود. 
هم اکنون در این منطقه، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ ایرانی، کاراکال، گربه شنی و گربه وحشی حضور دارد و احتمال حضور گربه پالاس نیز در آن بالاست. 
منطقه حفاظت شده عباس آباد در 190 کیلومتری نایین و شهرستان نایین در 140کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.