به گزارش جماران از رویترز، جمعه گذشته نیز تنش های ژئوپلیتیکی موجب افزایش تقاضای طلا شد و در پایان معاملات آن روز قیمت ها به طور تقریبی یک درصد افزایش یافت. 
قیمت تحویل فوری یا آنی طلا در ساعت 08:01 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن یک میلیون و 267 هزار و یک سنت بود که نسبت به جمعه گذشته تا اندازه ای تغییر نکرد.
جمعه گذشته در این بازار، قیمت طلا 0.9 درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت و به یک هزار و 269 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید و رکورد خود از اول ماه می (یازدهم اردیبهشت) را شکست. 
در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یاد شده، هر اونس طلا در معاملات آتی به قیمت یک هزار و 266 دلار و 90 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته فقط 0.1 درصد کاهش دارد. 
بازارهای چین، آمریکا و انگلیس امروز تعطیل بودند.
تحلیلگر بانک سرمایه گذاری «او.سی.بی.سی» سنگاپور به رویترز گفت: تنش های سیاسی که ناشی از اقدام های «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، است موجب افزایش تقاضای طلا می شود.
ترامپ دیروز (یکشنبه) به دنبال انتشار این خبر که پیش از به قدرت رسیدن، داماد وی سعی کرده است یک راه مخفی ارتباطی با مسکو ایجاد کند، به رسانه ها تاخت و خبرهای جعلی نسبت داده شده به کاخ سفید را رد کرد.
«ادوارد مایر» تحلیلگر موسسه خدمات مالی «اف.سی استون» آمریکا، نیز گفت: تقاضای طلا همچنان بالا خواهد بود و ممکن است قیمت طلا در هفته های آینده افزایش پیدا کند.
صرافان سکه و ارز امروز (دوشنبه) هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با یک هزار ریال رشد به قیمت 12 میلیون و 66 هزار و 500 ریال داد و ستد کردند.
بر پایه اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران تا زمان انتشار این خبر، نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر باقی ماند و 11 میلیون 790 هزار ریال فروخته شد.
قیمت هر قطعه نیم سکه و ربع سکه امروز 10 هزار ریال افت را ثبت کرد و به ترتیب 6 میلیون و 470 هزار ریال و 3 میلیون و 670 هزار ریال عرضه شد.
سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز 2 میلیون و 540 هزار ریال قیمت خورد.
اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را یک هزار و 267 دلار و 30 سنت اعلام کرد که نسبت به دیروز 40 سنت کاهش داشت؛ بهای هر گرم طلای 18 عیار نیز با کاهش 2 هزار و 650 ریالی، یک میلیون و 146 هزار و 250 ریال ثبت قیمت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.