نخست وزیر پیشین ایتالیا گفته است که شباهت‌هایی میان وی و رییس جمهوری منتخب آمریکا وجود دارد و این مرد می‌تواند اشتباهات رییس جمهوری کنونی ایالات متحده را درست کند.

به گزارش جماران، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا را به فردی تشبیه کرد که روند و جریان‌های اصلی سیاسی را زیر پا گذاشته و تاجری میلیاردر است.

برلوسکنی ۸۰ ساله به روزنامه کوریر دلا سرا گفت: شباهت‌هایی میان من و ترامپ وجود دارد. البته من هرگز او را ملاقات نکرده‌ام.

پرونده مربوط به مالیات‌های این دو میلیاردر آمریکایی و ایتالیایی که از سوی کمدین‌های ایتالیایی به "ترامپوسکنی" شهرت یافته به شدت تحت بررسی است چرا که برلوسکنی در سال ۲۰۱۳ به فرار مالیاتی متهم شد و ترامپ نیز تایید کرده که برای فرار از پرداخت مالیات درآمدی فدرال در اوایل سال جاری میلادی از راه‌های گریز مالیاتی استفاده کرده است.

برلوسکنی در مصاحبه‌ای به صورت مستقیم پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد استقبال قرار نداد اما به بیان این مساله پرداخت که چرا هیلاری کلینتون در این انتخابات شکست خورده و گفت: ترامپ از سوی تمامی آمریکایی‌هایی که از سیاست‌های قدیمی آمریکا خسته شده‌اند، انتخاب شده است.

نخست وزیر پیشین ایتالیا همچنین به بیان این مساله پرداخت که ترامپ می‌تواند اشتباهات باراک اوباما، رییس جمهوری کنونی آمریکا را درست کند. اوباما با ترغیب و ترویج بهار عربی جهان را بی‌ثبات کرده است.

وی ادامه داد: اوباما اشتباهات زیادی را مرتکب شد به ویژه در بخش سیاست‌ خارجه.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.