'جان کلی' (John Kelly) وزیرامنیت داخلی آمریکا از افزایش دامنه اعمال ممنوعیت ورود وسایل الکترونیکی به داخل بخش مسافرین هواپیماهای این کشور ازجمله هواپیماهایی که خاک آمریکا را ترک می کنند، خبر داد.

به گزارش جماران، تارنمای خبری سی ان ان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: جان کلی در مصاحبه با این شبکه خبری، این موضوع را مورد تایید قرارداد.
شبکه خبری آمریکایی اضافه کرد: درحال حاضر فرودگاه های هشت کشور جهان که عمدتا در منطقه خاورمیانه واقع شده اند، از ورود ابزار الکترونیکی بزرگ تر از گوشی همراه در پروازهای مستقیم به آمریکا توسط مسافران منع شده اند.
بنابراین گزارش، وزیر امنیت داخلی آمریکا در فرودگاه 'رونالد ریگان' واقع در ایالت ویرجینیا به خبرنگاران گفت که مساله گسترش ممنوعیت ورود ابزار الکترونیکی به داخل بخش مسافری هواپیماها درباره هواپیماهایی که خاک آمریکا را ترک می کنند را در نظر دارد.
جان کلی گفت: پروتکلی که به موجب آن قرار شد تا بخش عمده ای از ابزار الکترونیکی همراه مسافر به بخش بار هواپیماها انتقال یابد، تصمیمی بود که بنا بر اطلاعات رسیده در مورد تهدید بالقوه ای در برخی مناطق جهان گرفته شد.
وزیر امنیت داخلی آمریکا افزود: به همین منظور به دنبال ایجاد ممنوعیت بیشتر جهانی در ارتباط با امنیت هوانوردی هستیم و در این زمینه افزایش این ممنوعیت ها را با دیگر شرکای خود بررسی می کنیم.
وی گفت: تهدیدها علیه مسافران هوایی در سراسر جهان دائمی است و تلاش می شود با بدست آوردن اطلاعات از شرکای خود در مناطق مختلف، هرکاری برای برای مقابله با چنین تهدیدهایی صورت گیرد.
سی ان ان در ادامه گزارش اعلام کرد: این ممنوعیت در حال حاضر شامل فرودگاه های استانبول، دوبی، ابوظبی، دوحه، امان، قاهره، کازابلانکا، جده و ریاض عربستان است.
وزیر امنیت داخلی آمریکا همچنین روز گذشته به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: اگر اطلاعاتی که من دارم دیگران نیز از آن مطلع بودند، ازخانه های خود خارج نمی شدند.
تارنمای خبری آمریکایی 'هیل' (The Hill) دراین باره نوشت: جان کلی روز جمعه (روز گذشته) گفت که تهدیدهای تروریستی به اندازه ای است که اگر واقعیت را به برخی افراد بگویید، هرگز خانه های خود را ترک نمی کنند.
کلی به این نکته اشاره کرد که طی هفته گذشته چهار حمله مهم تروریستی در انگلیس، مصر، فیلیپین و اندونزی که عمدتا از یک گروه تروریستی بوده، روی داده است.
بنابراین گزارش، وزیر امنیت داخلی آمریکا در ویژه برنامه ' Fox & Friends ' این شبکه تلویزیونی گفت: تهدیدهای تروریستی درهمه جا، دائمی و بدون توقف وجود دارد، اما در آمریکا افرادی هستند که از ما در برابر این حملات محافظت می کنند. این حملات می تواند در همینجا (خاک آمریکا) هر لحظه رخ دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.