یکی از خبرنگارانی که در زمان ریچارد نیکسون ماجرای واتر گیت را دنبال می کرد در مورد بحرانی که کاخ سفید در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با آن روبرو است گفت، شرایطی که کاخ سفید در دوره کنونی با آن روبرو است به مراتب از بحران واترگیت در زمان نیکسون خطرناک تر و عمیق تر است.

به گزارش جماران، کارل برنستین خبرنگار با سابقه آمریکایی روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان در واکنش به اخراج رییس اف بی آی که گفته می شود ترامپ به منظور سرپوش گذاشتن بر رسوایی های احتمالی ناشی از پرونده روسیه به آن اقدام کرده است گفت که چنین اقدامی بالقوه می تواند به بحرانی بسیار عمیق تر از بحران واتر گیت در زمان نیکسون منجر شود.
برنستین اضافه کرد که به نظر او آمریکا در شرایطی بسر می برد که رییس جمهور آن و اطرافیان او در جریان انتخابات به تبانی با یک قدرت متخاصم خارجی اقدام کرده و به این ترتیب پایه و اساس دموکراسی این کشور یعنی انتخابات آزاد را به مخاطره انداخته است.
وی اضافه کرد که گرچه هنوز همه حقایق در مورد این پرونده روشن نشده و معلوم نیست که آیا رییس جمهور آمریکا در این رابطه مرتکب نقض قانون شده و یا اطرافیان او، آنچه که مسلم است رییس جمهور آمریکا هر چه در توان دارد بکار می برد تا جلوی آشکار شدن این حقایق را بگیرد.
برنستین در این گفت وگو با استناد به تجربیاتی که در مورد جنجال های واتر گیت دارد تاکید کرد آنچه که در کاخ سفید ترامپ در این مقطع تاریخی می گذرد حاکی از لحظات خطرناکی است که به شدت با جنجال واترگیت تفاوت دارد اما از آن خطرناک تر به نظر می رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.