نظر سنجی مشترک روز دوشنبه وال استریت ژورنال و ان بی سی نشان می دهد که برغم مخالفت شماری از جمهوریخواهان آمریکا 78 درصد از مردم این کشور تشکیل یک کمیته مستقل برای تحقیق در مورد پرونده روسیه و دخالت مسکو در انتخابات کشورشان هستند.

به گزارش جماران؛ شماری از جمهوریخواهان آمریکایی هم صدا با رهبر اکثریت سنای این کشور با حمایت از خواسته رئیس جمهوری کشورشان مصرانه معتقدند که تشکیل یک کمتیه مستقل با حضور دادستانی ویژه برای انجام تحقیقات در مورد پرونده دخالت روسیه در این انتخابات آمریکا غیر ضروری بوده و مانع پیشبرد تلاش هایی که هم اکنون برای آن جریان دارد خواهد بود. 
در چنین شرایطی نتایج یک نظر سنجی تازه از سوی نشریه وال استریت ژورنال و شبکه خبری ان بی سی که روز یکشنبه منتشر شد نشان داده است که 78 درصد از مردم آمریکا طرفدار تشکیلی چنین کمیته ای با سرپرستی یک دادستان ویژه و مستقل بوده و فقط 15 در صد با چنین اقدامی مخالفند. 
به گفته نشریه واشنگتن پست گرچه در حال حاضر فقط یازده تن از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا از جمله سه سناتور و 8 نماینده مجلس این کشور با چنین رویکردی موافقت کرده اند برخی سناتور های با نفوذ آمریکایی از جمله لیندزی گرام و جان مک کین از قانونگذارانی هستند که تشکیل چنین کمیته ای را ضروری دانسته اند. 
در پی اخراج ناگهانی رئیس اف بی آی از سوی ترامپ جنجال ها و گمانه زنی ها در خصوص انگیزه ترامپ از این اخراج و نگرانی احتمالی او از ادامه تحقیقات مذکور شد شدت گرفته و بسیاری از ناظران این اقدام بهت آور ترامپ را دلیل نگرانی او از برملا شدن حقایق تازه ای در مورد این پرونده توصیف کرده اند. 
ترامپ روز جمعه گذشته جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی را تهدید به سکوت کرد و تلویحا گفت در صورتی که او به نشت اطلاعاتی در رابطه با گفت وگو های خود با رئیس جمهوری آمریکا اقدام کند او نیز نواری را که از این مذاکرات در اختیار دارد برملا خواهد کرد. 
لیندزی گرام سناتور جمهوریخواه و بانفوذ ایالت کاولینای جنوبی از جمله قانونگذارانی بود که نسبت به این تهدید ترامپ ابراز نگرانی کرد و بصراحت گفت در صورتی که ترامپ به چنین نواری دسترسی داشته باشد ملزم خواهد بود تا آن را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.