هند روز دوشنبه هشدار قرمز در خصوص حمله گسترده باج افزار 'وانا کرای' 'WannaCry' به رایانه شرکت های دولتی ،خصوصی و شخصی صادر کرد.

به گزارش جماران، باج افزاری 'واناکرای' روز جمعه با حمله سایبری به 200 هزار رایانه در 150 کشور جهان و قفل اطلاعات شخصی،خواستار واریز مبلغی برای بازگرداندن اطلاعات رایانه های مورد حمله،کرده است .
سازمان واکنش اضطراری رایانه ای هند روز دوشنبه با صدور هشدار قرمز برای حمله باج افزار واناکرای ،از افرادی که رایانه آنها در معرض این حمله قرار گرفته خواست برای باز شدن اطلاعات قفل شده مبلغی به باج افزار ها نپردازند.
در ادامه این بیانیه اضافه شده است افرادی که رایانه آنها در معرض این بد افزار قرار گرفته قبل از هر اقدامی سازمان واکنش اضطراری رایانه ای مطلع کنند.
کارشناسان می گویند ممکن است حمله گسترده باج افزار موسوم به 'وانا کرای'، در روزهای آینده در سراسر جهان افزایش یابد.
این بدافزار قدرتمند که گفته می‌شود ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا است تعدادی از بیمارستان‌ها، شبکه بهداشت و درمان انگلیس و چندین کشور دیگر را هدف حمله سایبری قرار داده است .
مقامات اسپانیا و روسیه نیز اعلام کرده اند تعداد زیادی از رایانه های شرکت های دولتی و خصوصی این کشور هدف این حمله قرار گرفته اند.
بر اساس گزارش های منتشر شده ،مقامات اسپانیایی نیز خبر از ورود یک ویروس قدرتمند به رایانه های این کشور خبر داده و اعلام کردند تا زمانیکه باج درخواست شده که بین 300 تا 600 دلار است ،پرداخت نشود دسترسی به اطلاعات رایانه ها امکانپذیر نیست .
کارشناسان می گویند ویروس' وانا کرای' باج افزاری است که هدفش شبکه های رایانه ای شرکت های ماشین‌سازی، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌‌ها و مدارس است.
برآوردها نشان می‌دهد این حمله، گسترده‌ترین حمله باج‌گیرانه برخط است که تاکنون ثبت و گزارش شده ‌است.
کارشناسان معتقدند هند به رغم توانمندی بالای در زمینه تولید نرم افزار، این کشور آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری ندارد و بدافزارها به راحتی می توانند به زیرساخت ها،بانک ها وحتی دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی این کشور حمله کنند.
در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد ، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.
همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.
یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ،وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد.
این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای 'بهابهای' هند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.