روزنامه نیویورک تایمز نوشت که با آغاز هفته کاری در روز دوشنبه باید منتظر موج گسترده تری از حمله سایبری جهانی باشیم.

به گزارش جماران؛ روزنامه نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان فناوری اطلاعات نوشت: با بازگشت کاربران به محل کارشان در روز دوشنبه، حمله سایبری جهانی که روز جمعه آغاز شد احتمالا با موج گسترده تری ادامه خواهد یافت.
روز جمعه صدها هزار کاربر در بیش از 150 کشور جهان با حمله یک باج افزار موسوم به WannaCrypt روبه رو شدند که فایل های رایانه ای را کدگذاری کرده و در ازای باز کردن آن پول مطالبه می کند.
به نوشته این روزنامه، بیشتر کاربران روز جمعه رایانه های خود را خاموش کرده و به تعطیلات پایان هفته رفته اند؛ صبح دوشنبه که به محل کار بازگشته و رایانه خود را روشن کنند، جهان با موج دوم این حمله که گسترده تر است روبه رو می شود.
این باج افزار که بسیاری از شرکت ها و اداره ها را در سراسر جهان با مشکل روبه رو کرده از دولت آمریکا به سرقت رفته است.
بر اساس این گزارش، مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان هشدار داد که ممکن است رایانه های آلوده هنوز شناسایی نشده باشند؛ لذا این ویروس هنوز می تواند در شبکه جهانی گسترش یابد.
از جمله قربانیان عمده این باج افزار، شرکت پست فدکس آمریکا، غول مخابراتی اسپانیا «تلفونیکا»، شرکت خودروی فرانسوی رنو، دانشگاه های چین، سامانه راه آهن فدرال آلمان، وزارت کشور روسیه و بیش از همه بیمارستان های دولتی انگلستان بوده اند.
یک جوان 22 ساله با کشف دامنه اینترنتی مورد استفاده این باج افزار موفق به دفع آن شده اما عنوان می شود که نسخه های جدیدی از این باج افزار در حال تولید و گسترش است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.