با نزدیک شدن به پنجمین هفته از اعتصاب غذای اسیران فلسطینی محبوس در زندان های رژیم صهیونیستی، مروان البرغوثی رهبر اعتصاب غذا کنندگان فلسطینی در پیامی با تاکید بر پایداری و استقامت اسیران، نسبت به از سرگیری مذاکرات سازش هشدار داد.

به گزارش جماران، روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی امروز (دوشنبه) با انتشار پیام البرغوثی از زندان جلمه نوشت: رهبر اسیران اعتصاب غذای کننده فلسطینی، آزادی و کرامت در زندان های رژیم صهیونیستی را خواستار شده و نسبت به بازگشت بر سر میز مذاکرات که بر اساس شرایط پیشین شکست خورده قبلی استوار است، هشدار داد.
وی تاکید کرد: مذاکرات بدون تعهد رسمی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اشغالگری بر اساس برنامه زمانی مشخص، توقف تمامی اشکال شهرک سازی، عقب نشینی به مرزهای سال 1967، به رسمیت شناختن حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشت خود و از جمله تاسیس کشور برخوردار از حق حاکمیت کامل در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس عزیز که محور اصلی منازعه است، به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه شماره 194 سازمان ملل، آزادی اسرا و بازداشت شدگان، قبل از بازگشت به سر میز مذاکرات سازش و توقف جنایت 25 ساله در زمینه بی توجهی و کوتاهی نسبت به آنها، هیچ فایده ای ندارد.
برغوثی همچنین بر لزوم همبستگی جنبش زنده نگه داشتن یاد و خاطره فاجعه اشغال فلسطین با جنبش مردمی همبستگی با اسرا در آستانه پنجاهمین سال استعمارگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده عربی در سال 1967 تاکید کرد.
برغوثی با اسرا و ملت فلسطین عهد بسته که تا تحقق اهداف نبرد آزادی و کرامت فلسطین، به این راه ادامه خواهد داد و هیچ چیزی نمی تواند اراده اسرا را که برگرفته از اراده ملت بزرگ فلسطین است، در هم بشکند. 
وی خطاب به گروه های فلسطینی و در راس آنها دو جنبش فتح و حماس را به آشتی ملی و از سر گیری گفت و گوها به منظور دستیابی به سند مشارکت و جلوگیری از فروپاشی نظام سیاسی ضعیف شده فلسطین و نیز تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی طرف ها و از سرگیری زندگی دموکراتیک و احیای وحدت ملی در برابر رژیم صهیونیستی به تاسی از اسرا فراخواند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.