شبه نظامیان مسیحی، یک پایگاه سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی را برای دومین شب متوالی مورد حمله قرار دادند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رسمی سازمان ملل خبر داد که شبه نظامیان اقلیت مسیحی در جمهوری آفریقای مرکزی، یک پایگاه این سازمان در جنوب شرق این کشور را برای دومین شب متوالی مورد حمله قرار دادند.
بنابر این گزارش، این حمله در حالی رخ داد که 6 نیروی حافظ صلح سازمان ملل در درگیری های مداوم در طول هفته گذشته کشته شده اند.
دسترسی به مرکز شهر «بانگاسو» که محل درگیری هاست، از سوی جنگجویان مسیحی مسدود شده و امکان نجات قربانیان وجود ندارد. با این حال تاکنون 24 نفر از مجروحان در بیمارستانی در نزدیکی این منطقه درمان شده اند.
رویترز به نقل از رادیو بین المللی فرانسه افزود: صدها جنگجو در این حمله ها شرکت داشته اند و در چند روز اخیر دست کم 30 نفر را کشته اند.
شورای امنیت سازمان ملل مردادماه 95 (27 جولای 2016) به اتفاق آراء ماموریت نیروهای حافظ صلح این سازمان در جمهوری آفریقای مرکزی موسوم به «مینوسکا» را برای 15 ماه دیگر تمدید کرده بود.
این کشور آفریقایی پس از برکناری «فرانسوا بوزیزه» رئیس جمهوری وقت آن کشور در سال 2013، صحنه درگیری‌های شدید میان گروه سلکا و شبه نظامیان ضد بالاکا بوده که به موجب آن هزاران نفر کشته و حدود یک میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.
این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان ضد بالاکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت جمهوری آفریقای مرکزی به پایتخت حمله کردند.
فرانسه 2 هزار نیروی نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر کرده که این نیروها در پیشگیری از حملات مسلحانه ناتوان بوده‌اند.
جمهوری آفریقای مرکزی که مستعمره سابق فرانسه است، یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود.
چندی پیش در ماه میلادی جاری نیز 30 نفر در حمله گروه های شبه نظامی به شهر «کاگا باندورو» در مرکز این کشور کشته شدند.
چند روز بعد از این حادثه، 11 نفر نیز در اردوگاه آوارگان «انگاکابو» در شمال شرقی «بانگی» کشته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.