پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

هم‌زمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری؛

تدابیر امنیتی در فرانسه تشدید شد

هم‌زمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش جماران، حدود ۵۰ هزار پلیس و ژاندارم در فرانسه برای تضمین امنیت برگزاری انتخابات در حوزه‌های رای‌گیری و همچنین اعتراض‌های احتمالی بعد از انتخابات بسیج شده‌اند.

حمله تروریستی ۲۰ آوریل در خیابان شانزه لیزه که به جان باختن یک پلیس منجر شد و همچنین دستگیری یک مرد در نزدیکی یک منطقه نظامی روز جمعه در نورماندی که احتمالا به دنبال انجام یک حمله بوده است، مقام‌های فرانسوی را نگران تهدیدات تروریستی در آستانه انتخابات کرده است.

مقام‌های فرانسه گفته‌اند که تهدیدهای تروریستی هرگز تا به این اندازه شدید نبوده است. این نخستین بار است که انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه تحت وضعیت اضطراری انجام می‌شود که از حملات تروریستی نوامبر سال ۲۰۱۵ در فرانسه حاکم است.

روز یکشنبه ساعت هشت صبح به وقت محلی حوزه‌های انتخاباتی در فرانسه باز خواهند شد و رای‌گیری از حدود ۴۷ میلیون فرانسوی به طور عموم تا ۱۹ شب و در برخی حوزه‌ها تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. بر اساس قانون انتشار نتایج پیش از ساعت هشت شب ممنوع است.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه رقابتی است میان «امانوئل ماکرون» کاندیدای مستقل و میانه‌رو و «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی.

امانوئل ماکرون در صورت برنده شدن، جشن پیروزی را در فضای بیرونی موزه لوور جشن می‌گیرد. مارین لوپن هنوز اعلام نکرده است که در صورت پیروزی در کدام بخش از شهر جشن پیروزی برگزار خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.