یکی از مقام‌های فراری کره شمالی هشدار داد، دونالد ترامپ باید کیم جونگ اون، رهبر این کشور را پیش از آن که او سلاح‌های هسته‌ای خود را به سمت آمریکا و انگلیس شلیک کند ترور کند.

به گزارش جماران ، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در دیدار با شی جینپینگ،‌ رئیس جمهور چین، وعده داد تدابیر دفاعی در مقابل پیونگ یانگ را تشدید می‌کند.

 

این هشدار ترامپ در حالی مطرح شد که در روزهای اخیر یک رزمایش بزرگ دریایی مشترک میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به هدف مقابله با زیردریایی های کره شمالی در منطقه در حال برگزاری است.

وزارت امور خارجه کره شمالی این رزمایش را "بی ملاحظه" دانسته و گفته که شبه جزیره کره را در "آستانه جنگ" قرار می دهد.

کیم هیونگ جون، سفیر کره شمالی در مسکو نیز به ترامپ هشدار داده کشورش در صورتی که این رزمایش و عملیات‌ها کره شمالی را به چالش بکشند آماده پاسخگویی است.

هیونگ جون تصریح کرد: ارتش ما پیش از این هم اعلام کرده که اگر کوچکترین تحریکی از سوی آمریکا در جریان این رزمایش صورت بگیرد ما وارد کردن "بی‌رحمانه‌ترین" ضربه به آنها هستیم. ما قابلیت و آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه چالش آمریکا را داریم.

تائه یونگ هو، یک مقام فراری برجسته کره شمالی که سابق بر این در لندن زندگی می‌کرده و معاون سفیر کره شمالی در انگلیس بوده در اظهاراتی هشدار داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی حتما از سلاح‌های هسته‌ای خود علیه آمریکا و انگلیس استفاده خواهد کرد مگر آن که این دو کشور او را قبل از آن ترور کرده باشند.

او خاطر نشان کرد: جهان باید آماده مقابله با کره شمالی باشد چون کیم جونگ اون "با استیصال می‌خواهد حکومتش را با تکیه بر سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک حفظ کند.

تائه در مصاحبه با ان. بی. سی نیوز گفت: کیم جونگ اون به مجرد این که ببیند کشورش با تهدید قریب الوقوعی از سوی آمریکا مواجه است و یا حتی یک تانک را مشاهده کند از سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک استفاده خواهد کرد.

او ادامه داد: اگر کیم جونگ اون سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک داشته باشد می‌تواند هر کاری بخواهد بکند. بنا بر این من فکر می‌کنم که جهان باید آماده برخورد با یک چنین شخصی باشد.

وی افزود: کیم جونگ اون مردی است که می تواند هر گونه کار مافوق تصور را انجام دهد.

این فراری از کره شمالی گفت: تنها راه حل واقعی برای مساله هسته‌ای کره شمالی این است که کیم جونگ اون ترور شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.