مشیانه حدادی رئیس اداره پیشگیری از حوادث و ارتقاء ایمنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ؛ با اشاره به آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها در شب چهارشنبه سوری گفت: تمامی بیمارستان‌های کشور در شب چهارشنبه سوری با اکیپ کامل در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت لزوم اقدام به مداوای مصدومان این شب پر خطر کنند.

به گزارش جماران، رئیس اداره پیشگیری از حوادث و ارتقاء ایمنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: به احترام شهدای آتش‌نشان کمپین نه به مواد محترقه خطرساز راه‌اندازی شده است تا شاید ۲۱ مورد معلولیت قطعی در سال گذشته امسال تکرار نشود.

وی بیان کرد: در مراسم چهارشنبه سال ۹۴ تعداد ۲۹۸۰ نفر مصدوم شدند که در میان آنها ۸۳.۳ مرد و بقیه زن بودند و بیشتر گروه سنی آسیب‌دیده نوجوانان با 31.9 و جوانان با 28.2 درصد بودند.

حدادی ادامه داد: شایع‌ترین آسیب‌های دیده شده در شب چهارشنبه سوری پارسال به ترتیب بریدگی زخم، سوختگی درجه یک و سوختگی اندام فوقانی و آسیب‌های چشمی است و من به همه نوجوانان و جوانان هشدار می‌دهم که از انجام بازی‌های خطرناک برای بروز از آسیب‌های چشم که درمان آن بسیار سخت بوده اکیدا جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته متاسفانه ۲۱ مورد معلولیت دائمی عضو داشتیم و این آمار در حال حاضر نگران‌کننده است و من توصیه می‌کنم که نوجوانان و جوانان در شب چهارشنبه سوری به سنت‌های قدیمی و اصیل ایرانی روی بیاورند.

رئیس اداره پیشگیری از حوادث و ارتقاء ایمنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: امسال یک پویشی به نام نه به مواد محترقه خطرسازی به احترام شهدای آتشنشان تشکیل شده و این کمپین به نظر تا حدی می‌تواند از شدت مصدومان حادثه چهارشنبه سوری کم کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 591245
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.