قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه توقع داریم تا شرایط را برای رقابتی بودن در همه انتخابات ها در مجلس فراهم کنید، گفت: امیدواریم امنیتی که در انتخابات گذشته داشتیم را در انتخابات آینده نیز شاهد باشیم.

به گزارش جماران، محمدحسین مقیمی طی سخنانی در مراسم سالگرد هفتم اسفند و انتخابات مجلس دهم گفت: یک سال از انتخابات سال 94 می‌گذرد. وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تمام تلاش خود را به کار برد و انتخاباتی که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات باید سه، چهار اصل را مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر این اصول در هر انتخابات مورد توجه باشد آن انتخابات در تراز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اول این که رای را حق الناس بدانیم،‌ دوم این که به قانون عمل کنیم و مرّ قانون  را اجرا کنیم، سوم اینکه در برگزاری انتخابات بی طرف باشیم و نهایتا بتوانیم شرایط رقابتی را در انتخابات ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع چهارم تا آنجایی که شرایط انتخابات اجازه داد توانستیم شرایط رقابتی را ایجاد کنیم و مجلسی در این سطح تشکیل شد.

مقیمی اظهار کرد: فراکسیون امید مجلس یکی از فراکسیون‌های مهمی است که شکل گرفت و امیدواریم در انتخابات آینده نیز با همین انگیزه و هدف و همین اصول پیش برویم و در آنجا نیز رای را حق الناس می‌دانیم و بی طرفی خود را هم خواهیم داشت تا شرایط رقابتی را ایجاد کنیم.

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که امیدواریم حضور حداکثری در انتخابات را داشته باشیم، گفت: دو، سه مورد توقع جدی از طرف وزارت کشور وجود دارد. نخست اینکه شرایط را برای رقابتی کردن در همه انتخابات در مجلس فراهم شود و دیگر توجه به مسائل اجتماعی است که در این زمینه وزارت کشور تکلیف بسیار سنگینی را دارد.

مقیمی تصریح کرد: ما از فراکسیون این توقع را داشتیم که درصد بالایی از وقت خود را به مسائل اجتماعی اختصاص دهد و فکر می‌کنیم که کمی کم توجهی شده است. مسئله دیگر نیز موضوع اقتصادی و معیشت مردم است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

وی افزود: به هر جهت توقعی که ما از فراکسیون امید داشته و داریم این است که در سطح دانشگاه‌ها نشست‌هایی را در خصوص مشکلات مردم و جامعه برگزار کند و به ما بگویند که تاکنون چند سمینار علمی در دانشگاه‌ها برگزار شده و تا چه اندازه توانسته اند به این موضوع بپردازند.

مقیمی خاطر نشان کرد: مردم به شما رای داده اند و از شما توقع داریم که نسبت به این سه موضوع جدی‌تر ورود کنید تا ان‌شاءالله مشکلات کشور حل شود.

قائم مقام وزیر کشور در پایان اظهار کرد: امنیتی که در انتخابات گذشته داشتیم در این دوره از انتخابات نیز خواهیم داشت و برای اولین بار بود که انتخاباتی با خیر و خوشی پشت سر گذاشته شد. امیدواریم در انتخابات آینده نیز همین شرایط را داشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.