ارسلان بهاری میمندی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نام‌نویسی داوطلبان از صبح امروز (8 اسفند) تا روز شنبه (14 اسفند) به مدت هفت روز در فرمانداری بندرلنگه و وزارت کشور انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: تنها افرادی که در دوره قبل در حوزه انتخاباتی غرب (شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک ) رای داده اند و یا مهر انتخابات مجلس دهم در شناسنامه آنها ثبت نشده می توانند در این انتخابات شرکت کنند.
بهاری تصریح کرد: داوطلبان باید در هنگام نام ‌نویسی اصل و تصویر کارت ملی شناسنامه ، مدرک تحصیلی ، گواهی پذیرش استعفا ، اصل و تصویر کارت پایان خدمت به همراه 10 قطعه عکس 3*4 همراه داشته باشند.
وی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران ، داشتن تابعیت ایران ، وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه ، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن ، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه و سلامت جسمانی را شرط اصلی برای نام نویسی کاندیداها عنوان کرد.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه پارسال برای پنج کرسی نمایندگی در هرمزگان برگزار شد که در این انتخابات در حوزه مرکزی (بندرعباس ، قشم ، بندرخمیر ، حاجی آباد و ابوموسی) حسین هاشمی تختی با کسب 177 هزار و 826 رای معادل 49 درصد آرا ، احمد مرادی با کسب 136 هزار و 935 رای معادل 37 درصد آرا و محمد آشوری تازیانی با کسب 127 هزار و 369 رای معادل 35 درصد آرا ، به عنوان نمایندگان منتخب مردم راهی مجلس شدند.
در حوزه شرق (میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک و بشاگرد) نیز سید مصطفی ذوالقدر با کسب 75 هزار و 175 رای معادل 30 درصد آرا به عنوان نماینده منتخب مردم انتخاب شد.
در حوزه انتخابیه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) از مجموع 120 هزار و 550 رای ، خالد زمزم نژاد با کسب 29 هزار و 977 رای معادل 24 درصد آرا و احمد جباری با کسب 29 هزار و 150 رای معادل 23 و نیم درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.
اما نتیجه دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان که دهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد ، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود که برای شوراهای روستا یکهزار و 466 و شوراهای شهر 520 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.