وزیر نفت از راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آخر امسال یا اوایل سال آینده خبر داد و درباره همکاری با شرکت های چینی گفت: این شرکت ها شرکای راهبردی ما هستند.

به گزارش جماران، بیژن نامدار زنگنه روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بخش اول این پالایشگاه راه اندازی شده است و بخش دوم نیز که مربوط به تقطیر بود، خوراک دریافت کرد.
وی با بیان این که همکاران من در سه شیفت مشغول فعالیت هستند تا بزودی این پالایشگاه راه اندازی شود، درباره جایگزینی برخی شرکت های نفتی به جای شرکت های چینی نیز اظهارداشت: شرکت های چینی شریک راهبردی ما هستند.
پیش از این نیز محمد حسن پیوندی مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز تاپیکو درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس توضیح داده بود: تاپیکو با ۴۹ درصد سهم، بزرگ ترین سهام دار این پالایشگاه است. حدود ۳۳ درصد متعلق به صندوق های نفت و حدود ۱۸ درصد متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی است. 
وی از پیشرفت مطلوب تکمیل پروژه ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: ۳ خط تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال ۱۳۹۶ همه فازهای آن تکمیل می شود. در آن زمان می توانیم درمورد خودکفایی بنزین و صادرات بنزین صحبت کنیم.
این مدیر شرکت نفتی با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۶۰ هزار بشکه در روز تولید خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به سهم ۴۹ درصدی تاپیکو در این پالایشگاه، ۱۷۵ هزار بشکه از تولیدات روزانه آن متعلق به این هلدینگ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.