به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح تکاپو که با حضور معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیران اقتصادی استان پایدار در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در این میان ظرفیت های استان در زمینه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت فوق العاده هستند و با توجه به امکانات پزشکی مناسب کرمانشاه می تواند پذیرای بیماران کشور عراق باشد.
وی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری سلامت به عنوان یک اولویت از سوی مدیریت ارشد استان دنبال می شود در ادامه تصریح کرد: در این میان انتظار می رود وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی متفاوت تر از گذشته و با بهره گیری از مدل های روز دنیا، اشتغال زایی و توسعه در این حوزه و دیگر حوزه ها را پیش ببرد.
رحیمی اظهار داشت: امیدواریم با تغییر مجری طرح توسط وزارتخانه شاهد شتاب بیشتر و بهبود وضعیت فعلی باشیم.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری از حمایت جدی و همه جانبه استان در زمینه اجرای طرح های توانمندسازی خبر داد و گفت: مدیریت ارشاد استان طی این مدت امکانات سخت افزاری و فضاهای آموزشی بسیاری را در اختیار بخش های اشتغال زا قرار داده به عنوان نمونه دو سوله متعلق به استانداری را تخلیه و در اختیار واحدهای فناور استان قرار داده است.
این مدیر ارشد اقتصادی تاکید کرد: استانداری از امکانات، منابع و اعتباراتی که در اختیار دارد به این طرح ها کمک می کند البته به شرطی که این طرح ها منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان کرمانشاهی شوند.
وی افزود: هم اکنون سالیانه تا 500 تن از زیتون های تولیدی کرمانشاه برای فرآوری به شمال فرستاده می شوند و سپس با چند برابر قیمت در داخل استان به فروش می رسد. مشابه این وضعیت در حوزه پشم استان نیز متاسفانه سال هاست اتفاق می افتد.
رحیمی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای نیروی انسانی استان اظهار کرد: هم اکنون شایسته ترین وزیر کابینه دولت تدبیر و امید یک کرمانشاهی است و بسیاری از دستاوردهای کشور پس از برجام در حوزه وزارت نفت به ریاست مهندس بیژن نامدار زنگنه اتفاق افتاده است.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیران شایسته کرمانشاهی در کشور پرشمارند در ادامه خاطرنشان ساخت: کرمانشاه با برخورداری از چنین پتانسیل هایی در حوزه نیروی انسانی شایسته این همه خیل بیکار نیست.
این مدیر ارشد اقتصادی استان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در حوزه فناوری و اطلاعات دارای ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه اشتغال زایی برخوردار است و می توان تا 20 هزار شغل مستقیم برای جوانان جویای کار کرمانشاهی ایجاد کرد.
در این نشست موضوع توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در قالب طرح تکاپو، همچنین روند اجرای طرح گردشگری سلامت مورد بررسی قرار گرفت.
8066 انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.