وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بوشهر به عنوان یک ایران کوچک یاد کرد که چون نگینی در تمدن ایران زمین می درخشد.

به گزارش جماران، سیدرضا صالحی امیری عصر دوشنبه در مراسم سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که همراه با معرفی سومین پایتخت کتاب ایران (بوشهر) برگزار شد، اظهار داشت: بوشهر مردمی سخت کوش و نجیب را دارد و انتخاب آن به عنوان سومین پایتخت کتاب ایران نشان داد مردمانی فرهیخته دارد. 
وی اضافه کرد: امروز همه ایرانیان از هر نقطه کشور در فضای فرهنگی صحنه زیبایی را خلق کرده اند، از همه اقشار، نژاد، قوم و مذهب زیر یک سقف جمع شده اند تا سخن از کتاب و کتابخوانی داشته باشند.
صالحی امیری گفت: شرکت کنندگان در این مراسم با پیمودن مسیری طولانی خود را به تالار وحدت رساندند تا یکبار دیگر کتاب را عامل پیوند خود قرار دهند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه توسعه فرهنگی از ریل آگاهی و دانش آغاز می شود، ادامه داد: اگر بناست اتفاقی در عرصه فرهنگ روی دهد باید گفت توسعه در این حوزه از انسان فرهنگی شروع می شود.
صالحی امیری گفت: انصاف این است که بگوییم تشخیص انتخاب و برگزیده شدن یک شهر یا روستا در این جشنواره کاری سخت است، اما همیشه باید یکی به عنوان یک نماد برنده اعلام شود، همه شما کاندید منتخب ما هستید و کسی که دلبسته فرهنگ است نمی شود منتخب فرهنگی نباشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بشدت تحت تاثیر فضای جشنواره قرار گرفته، اظهار کرد: این مراسم از همه جشنواره ها زیباتر بود زیرا صفا و صمیمیت را در این جمع بیشتر احساس کردم ، حوزه کتاب حوزه ای است که می تواند قلب ها را به هم نزدیک کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با گام های موثر موفق شده در چند سال گذشته شور و نشاطی را در جامعه در امر مطالعه و کتابخوانی ایجاد کند.
صالحی امیری با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب دفاع مقدس اضافه کرد: این مساله نشان از اهمیت این حوزه دارد، شخصیت اول مملکت با تمام مشغله خود در دنیای اسلام به امر کتابخوانی و نوشتن تقریظ همت می گمارند، بنابر این باید ایشان یک الگو برای همه مردم در نقاط مختلف کشور باشند. 
وزیر تصریح کرد: امروز هیچ توجیهی برای کتاب نخواندن وجود ندارد. 
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب از جلوه های تدبیر و امید و هم افزایی فرهنگی در کشور فرهنگی ایران است. 
علیرضا مختارپور ادامه داد: در این جشنواره همه دستگاه های فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی شهرها شرکت کرده و رقابت فوق العاده ای داشتند که این نشان می دهد فرهنگ کتاب و کتابخوانی این ظرفیت را دارد تا مشکلات دیگر را در جامعه رفع کرد. 
به گفته وی اختلاف سلیقه های سیاسی می تواند باعث گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی شود ، در حالی که تلاش جریانات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی برای اعتلای کشور می تواند ایران را به عنوان کشور کتاب در جهان معرفی کند. 
در این مراسم همچنین هادی مسلمی شهردار نیشابور گزارشی از 32 برنامه اجرایی این شهر را به عنوان دومین شهر پایتخت کتاب ایران طی یکسال گذشته ارائه کرد. 
در دوره نخست و دوم جشنواره پایتخت کتاب ایران شهرهای اهواز و نیشابور به ترتیب به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شده بودند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.