پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه:

غیراروپایی ها نمی توانند تابعیت دوگانه داشته باشند

 'مارین لوپوئن' رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه گفت که طرفدار غیرقانونی کردن تابعیت های دوگانه برای فرانسویان و کشورهای غیراروپایی مانند اسرائیل و آمریکاست.

به گزارش جماران، لوپوئن در گفت وگو با کانال 2 تلویزیون فرانسه به تشریح بخش های خاص طرح خود برای ممنوع کردن تابعیت دوگانه فرانسویان دارای ملیت هایی به غیر از کشورهای اروپایی پرداخت و در پاسخ به این سوال که آیا این مساله در مورد روسیه که در قاره اروپا واقع است اما، عضو اتحادیه اروپا نیست، مصداق دارد یا خیر، گفت، من خواستار اروپایی متشکل از کشورها هستم و روسیه به آن(اروپا) تعلق دارد. 
وی که بر اساس برخی نظرسنجی ها از نامزدهای انتخابات ماه مه فرانسه پیشی گرفته است، افزود، شهروندان مغرب و آمریکا نیز مجاز به داشتن گذرنامه های دو تابعیتی نیستند و این مانند همان چیزی است که در آلمان رایج است.
لوپوئن در رابطه با اسرائیل گفت، اسرائیل یک کشور اروپایی نیست و تا آنجا که من می دانم، این دیدگاه را قبول دارد. من با تابعیت های دوگانه خارج از محدوده اروپا مخالفم. آنها می توانند اسرائیلی بمانند. درواقع، باید در رابطه با ملیت خود دست به انتخاب بزنند.
حزب جبهه ملی از زمان تاسیس از سوی 'ژان ماری لوپوئن'(پدر مارین لوپوئن)، از منکران هولوکاست و مروج انزجار از یهودیت، به دامن زدن به انزجار علیه یهودیان، مسلمانان و دیگر اشکال بیگانه هراسی متهم شده است. 
بسیاری از کشورها، از جمله هلند و اعضای اتحادیه اروپا قوانینی را گذراندند که شهروندان خود را از قبول تابعیت دوم منع می کند و از آنها می خواهد ملیت خارجی را کنار بگذارند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.