قاضی رسیدگی به اتهامات رئیس جمهور سابق فرانسه در پرونده موسوم به 'بیگمالیون'، قرار مجرمیت صادر کرد.

به گزارش جماران، شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5) اعلام کرد، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه متهم است که در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، حد نصاب قانونی را رعایت نکرده است. قاضی رسیدگی به پرونده 'بیگمالیون'، قرار مجرمیت 14 نفر از جمله نیکلا سارکوزی را در این پرونده صادر کرد. 
سایر افراد در این پرونده به حساب سازی و صدور صورت حساب‌های ساختگی برای تأمین این مخارج متهم هستند. 
بعد از رای دادگاه، وکیل مدافع نیکلا سارکوزی اعلام کرد که خواستار تجدید نظر در این تصمیم قاضی دادسرا خواهد شد.
صدور قرار مجرمیت برای سارکوزی در واقع دومین شکست برای وی در ماه های اخیر محسوب می شود. 
سارکوزی در بیستم نوامبر سال گذشته در دور نخست انتخابات مقدماتی راست برای احراز نامزدی رسمی ریاست جمهوری، پس از 'فرانسوا فیون' و 'اَلن ژوپه' قرار گرفت و حذف شد. 
پرونده‌ای که اینک او به دلیل آن به دادگاه فرستاده شده، به مبارزات انتخاباتی وی در سال ٢٠١٢ مربوط می شود. در این پرونده، نیکلا سارکوزی به عدم رعایت حد نصاب قانونی تعیین شده برای مخارج مبارزات انتخاباتی و عدم توجه به هشدارهای حسابداران در این زمینه متهم شده است. بر همین اساس او در این مبارزات «٤٢٬٨ میلیون یورو» خرج کرده در حالیکه حداکثر مجاز «٢٢٬5 میلیون یورو» تعیین شده است.
این دومین بار در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه است که یک رئیس جمهوری به دادگاه فرستاده می‌شود. پیش از این «ژاک شیراک»، به جرم استخدام دو نفر که دستمزد آنان را شهرداری پاریس می پرداخت اما در واقع برای حزب کار می کردند، در سال ٢٠١١ به دو سال زندان تعلیقی محکوم شد.
 سارکوزی سال گذشته میلادی و در گرماگرم دور نخست رقابت های مقدماتی احزاب راست و میانه فرانسه برای تعیین نامزد این جناح سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری 2017، با اتهام دریافت کمک مالی برای کمپین انتخاباتی خود در سال 2007 از سوی مقام های سیاسی لیبی و در زمان زمامداری معمر قذافی متهم شد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.