نماینده مجلس شورای اسلامی در مشهد با بیان اینکه برخی هنوز از به کار بردن اصطلاح «فتنه» ابا دارند گفت: دلبستگی به قدرت، بروز فتنه جدید را محتمل می‌سازد.

به گزارش جماران، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در همایش حماسه 9 دی در دانشگاه شیراز اظهار داشت: یک ندام‌کاری یا سوء‌مدیریت در سال 788 در دولت اصلاحات منجر به حوادث کوی دانشگاه شد که تنها پنج روز به طول انجامید و مردم به خیابان آمدند و حماسه 23 تیر را رقم زدند.

وی افزود: در آن حادثه نیز جریانی که دولت آینده را از آن خود می‌دید به‌دنبال آن بود به قدرت حداکثری رسد و هدف‌گذاری‌های او هدف‌گذاری دانشجویی نبود اما به‌سرعت این فتنه خنثی شد تا 10 سال یعد در سال 88 وقایع و حوادثی رقم خورد که پنج‌روزه به اتمام نرسید.

وی با اشاره به اینکه عوامل دست‌اندرکار 78 و 88 یکی بودند اما تجربه قبل را در سال 88 به کار بستند ، یادآور شد: چند زمینه در سال 88 وجود داشت یک مورد این که دولتی در سال 84 روی کار آمده بود که با دولت‌های قبل متفاوت و نوعی انقطاع گفتمانی محسوب می‌شد و ارزش‌ها و آرمان‌هایی که دولت نهم بر سردست گرفته بود با دولت‌های قبل تفاوت داشت .

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: مسیر حرکت کشور و روحیه استکبارستیزی و تقویت فعالیت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی و پروژه‌های هوافضا و موضوعات دیگر دست‌به‌دست هم داد تا تمام جریانات مخالف متحد شوند تا دولت دوم احمدی‌نژاد شکل نگیرد.

وی متذکر شد: آنچه اتفاق افتاد اتحاد بین نیروهای داخلی و خارجی برای سقوط یک گفتمان بود و در روند برگزاری انتخابات 88 کاندیداها و گزینه‌هایی مطرح می‌شدند در همین راستا بود چنانکه بحث رئیس دولت قبلی اصلاحات مطرح شد و سرانجام همه بر روی نخست وزیر زمان جنگ اجماع و وی را به نماد مخالفت با گفتمان حاکم تبدیل کردند با این ظاهرفریبی که نخست‌وزیر دوران امام بر سرکار می‌آید اما وقتی موفق نشدند تمام آن شعارها و ظاهرفریبی‌ها تغییر کرد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در بالکان ابراز داشت: ما تا پیش‌ازاین وقایع و آزمایش غنی‌سازی و ارسال موشک هوافضا ایران در صدر نگاه‌ها و احترام‌ها بود اما بعد از فتنه 88 و کشته شدن ندا آقا سلطان نحوه برخورد با دیپلمات‌ها ایران تغییر کرد و ابهت و آبروی کشور در مجامع بین‌المللی و جنبش‌های ضد امپریالیستی و جریانات روشن‌فکری خدشه‌دار شد.

وی با بیان این‌که برخی از به کار بردن عبارت «فتنه » ابا دارند، اظهار داشت: ریشه‌های فتنه هنوز خیلی جاها وجود دارد این‌ها که می‌گویند یا قدرت از است یا بر ماست و اگر روزی قرار باشد اهرم‌های سیاسی بخشی از مدیریت‌های اجرایی را تغییر دهد می‌توان پیش‌بینی دوباره چنین حوادثی را کرد که به سبب حضور در تراست ها و کمپانی‌های بین‌المللی و ارتباطات با قدرت‌های مرتجع منطقه و منافع مادی است.

این نماینده مجلس افزود: 9 دی برای ما درس بصیرت و تشخیص درست و به‌موقع وقایع است چنان‌که در شب عاشورا اباعبدالله یاران خود را به رفتن و ماندن مخیر کرد و این عبرت‌های عاشورا در جریان فتنه 88 تکرار شد و درسی که این جریان برای ما دارد این است که همواره آماده و بصیر باشیم که اگر در سال 78 وقایع را درست تحلیل کرده بودیم ماجرای 88 رخ نمی‌داد و لازم است با نگاشتن کتاب و تولید محتوی و برگزاری جلسات بصیرتی مردم را هر‌چه بیشتر آگاه کرد که ولایت‌مداری راه نجات از فتنه‌های زمان است و همواره باید از کندروی و تندروی پرهیز کرد و اقتدار ذاتی در تمام عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را چنان بالا ببریم که هیچ تحریمی به ما ضربه نزند.

 منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.