سردار صفوی گفت: خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مکتب مقاومت و روش ایستادگی در برابر ظلم را در جهان اسلام ایجاد کرد.

سردار صفوی گفت: خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مکتب مقاومت و روش ایستادگی در برابر ظلم را در جهان اسلام ایجاد کرد.

به گزارش جماران، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پنجشنبه شب در مراسم ‌یادواره سردار شهید مهندس سید محسن صفوی و شهدای مهندس و مهندسی رزمی استان اصفهان گفت: شکل گیری حزب الله لبنان و مشاوره های ایران به سوریه موجب شکل گیری جبهه مقاومت مردمی و انسجام ارتش این کشور در برابر تروریست ها شد.

وی افزود: امروز 20 تیپ از نیروهای مردمی (حشد الشعبی ) در عراق بر مبنای الگو انقلاب اسلامی شکل گرفته است و طومار داعشی هایی که بچه از شکم مادر بیرون می آوردند و کباب می کرند را در هم پیچیده است بگونه ای که در روزهای اخیر توانست شرق موصل را آزاد کند و بزودی غرب بصره را نیز آزاد خواهد کرد.

دستیار و مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در یمن نیز 25 میلیون یمنی مدافع شیعه و اسلام با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران منسجم شده اند و توانسته اند در برابر تجاوز نیروهای عربستان سعودی مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: مکتب مقاومت انقلاب اسلامی آزادی سوریه، یمن، بحرین و فلسطین را به همراه خواهد داشت و این درسی است که شهدای انقلاب و دفاع مقدس به یک میلیارد و 600میلیون مسلمان جهان دادند.

سردار صفوی با بیان اینکه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی 90 هزار تروریست را در قالب داعش، جبهه النصره و دیگر گروههای تکفیری سازماندهی کرده است ، افزود: بی شک اگر رهبری خردمندانه فرمانده کل قوا و مشاوره های نظامی ایران به کشورهای جهان اسلام نبود، امروز بغداد و دمشق سقوط کرده بودند.

وی اضافه کرد: امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران نه تنها رهبر ایران بلکه فرمانده و رهبر دفاع از جهان اسلام است.

سردار صفوی گفت: امروز شناخت سیره و روش، اخلاق و منش و عملکرد شهدا مهمترین رسالت ما است و خوشبختانه در اصفهان دهها کتاب در خصوص سیره شهدا نگارش یافته است.

وی افزود: شهدا جزء بهترین های جامعه بودند و در هر قشر و صنفی که بررسی کنیم می بینیم بهترین دانشجوها، بهترین طلبه ها، بهترین مهندسان و بهترین های هر قشری راه شهادت را برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی انتخاب کرده اند.

سردار صفوی با اشاره به نقش شهدای رزمی مهندسی در پیروزی عملیات ها، گفت: شهدای رزمی مهندسی در سپاه، جهاد سازندگی اصفهان و نجف آباد و ارتش قهرمان، مظلومانه جنگیدند و بیشترین تاثیر را در عملیات های بزرگ داشتند.

وی با بیان اینکه نیروهای رزمی مهندسی سپاه و جهاد سازندگی یک رکن اساسی در عملیات ها بودند، ادامه داد: طراحی و احداث پل ها، ایجاد معابر در کوه و دشت، احداث بیمارستان های مجهز و احداث اماکن نظامی دیگر بخشی از نقش آفرینی نیروهای رزمی مهندسی است که بی شک بدون آنها عملیات ها محقق نمی شد.

دستیار و مشاور ویژه رهبر معظم انقلاب به نقش مهندسی ارتش در عملیات فتح المبین اشاره کرد و افزود: احداث پل های شناور بر رودخانه کارون و فراهم کردن زمینه عبور و پیشروی 35 کیلومتری نیروها به قلب دشمن از اقدامات رزمی مهندسی ارتش قهرمان در سالهای دفاع مقدس که در کنار نیروی هوایی، هوانیروز قهرمان و توپخانه در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به عملیات های بزرگ دفاع مقدس در ماه های بهمن و اسفند، ادامه داد: هیچ عملیاتی نبود مگر اینکه مردم اصفهان در قالب یگان های رزم ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی در آن نقش آفرین بودند و در راه انقلاب 23 هزار شهید تقدیم کردند.

دستیار فرمانده کل قوا اظهار کرد: کدام استان به اندازه اصفهان دارای این تعداد نیروی مسلح مردمی و مومن و انقلابی است.

یادواره بیش از یک هزار شهید مهندس و مهندسی رزمی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از مدیران کل استان و همچنین اقشار مختلف مردم شهر اصفهان در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.