به گزارش ایرنا، علیرضا غیورعصر روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردستان افزود: موضوع جوانان و توجه به این قشر جامعه در هر صنف و بخشی باشند ضروری و حساس بوده باید آن ها را برای ساختن آینده کشر حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از نگرانی های مسئولان بحث اعتیاد بویژه در جوانان است تصریح کرد: باید همه مسئولان و اقشار مختلف به این باور برسند که اعتیاد اولویت اول معضلات اجتماعی کشور محسوب می شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان خاطر نشان کرد: متاسفانه دامنه بحث مواد مخدر به قدری وسیع است که همه را درگیر کرده و پست، مقام و مسئولیت نمی شناسد و نمی توان ادعا کرد از آن مصون خواهیم بود.
فرماندار اردستان با اشاره به تشکیل کلاس های آموزشی در مدرسه ها، کارخانه ها، اداره ها و ارگان ها و جهت اقشار مختلف مردم در شهرستان تصریح کرد: براساس شواهد موجود این برنامه اثرگذار و مفید بوده اما کافی نیست و باید بیشتر انجام شود.
غیور گفت: بحث شناخت تعداد معتادان ضروری است و باید دستگاه های ذیربط بعنوان یک طرح آن را مورد توجه قرار داده و کار مطالعاتی دقیق و صحیح انجام دهند.
وی با اعلام این که در یکی دو سال گذشته اعتباری در این خصوص به شهرستان پرداخت نشده است خاطر نشان کرد: نباید به هیچ عنوان کار مبارزه با مواد مخدر متوقف شود و در چارچوب دستگاه ها می توان طرح را به جلو برد.
فرماندار اردستان عدم وجود سازمان های مردم نهاد در شهرستان در ارتباط با بحث اعتیاد را یک خلل مهم اعلام کرد و افزود: باید زمینه مشارکت این قشر را فراهم کرده و با استفاده از معتادان بهبود یافته مورد اعتماد و استفاده از خیران و تشکیل انجمن ویژه مبارزه با مواد مخدر با این معضل اجتماعی برخورد کرد.
غیور از اداره صنعت ،معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی خواست نظارت بیشتر و دقیق تری بر عملکرد صنوف مختلف داشته باشند.
وی گفت: متاسفانه وضعیت موجود شهرستان با توجه به تعداد جمعیت و نرخ سنی نگران کننده و حفظ یک جوان برای آینده شهرستان بسیار ضروری و ارزشمند است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار اردستان از اداره ها و دستگاه های متولی خواست آمار دقیق و واقعی از میزان مبتلایان به مواد مخدر تهیه و جهت برنامه ریزی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تحویل دهند.
شهرستان اردستان با 45 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.